Rozgrywkę o 2000 pkt na WIG20 wygrał popyt

Adrian Boczkowski
opublikowano: 12-06-2009, 00:00

Lawina podaży pod koniec piątkowej sesji i późniejsze tąpnięcie WIG20 w poniedziałek pod ciężarem PKO BP oddaliły zdobycie psychologicznego bastionu 2000 pkt. Chwilowo indeks największych spółek spadł nawet poniżej 1920 pkt, czyli zdobytego w pięknym stylu ważnego oporu. Tydzień rozpoczął się luką bessy, za to ostatni dzień handlu przed długim weekendem przyniósł na otwarciu lukę hossy. WIG20 dziarsko przekroczył 2000 pkt, ale kupującym udało się do końca dnia utrzymać ponad. Ostatecznie WIG20 wzrósł o 2,2 proc. i zakończył dzień przy 2002,85 pkt. Wsparciem dla popytu były całkiem dobre nastroje na światowych giełdach.

Gwiazdą środowej sesji była informatyczna spółka Power Media, której kurs skoczył przy relatywnie bardzo wysokich obrotach o 64,5 proc. To efekt ogłoszenia buy-backu w formie wezwania. Spółka ustaliła cenę odbiegającą od wtorkowego kursu o 122,6 proc., więc nie dziwi euforia graczy. Aż tak wysokiego wzrostu jednak nie było, bo skup ma dotyczyć 4,7 proc. istniejących akcji (300 tys. papierów). Istnieje ryzyko dużej redukcji zapisów. Trzeba pamiętać, że obecny kurs może wydawać się bardzo atrakcyjny dla sprzedających. W minionych dwóch kwartałach spółka miała stratę netto, a kapitalizacja jest już ponad 4 razy wyższa niż wartość księgowa. Tymczasem dla spółek z WIG-Informatyka średnia wynosi 1.

Mocno do góry wyskoczył kurs Pamapolu, który podpisał spore umowy z kanadyjskimi klientami. Wyraźnie wzrosło także zainteresowanie akcjami wortalu Bankier.pl, którego przejmuje właściciel Allegro i Gadu-Gadu. Kurs przekroczył nawet cenę z wezwania. To jednak KGHM najmocniej ciągnął rynek w górę, a wysokim wzrostem kursu mógł pochwalić się również Lotos. Choć Orlen cieszył się trochę mniejszym zainteresowaniem, to kolejne lokalne szczyty cen ropy czy miedzi napędzały kursy firm surowcowych. Dla WIG20 po dwóch dniach przestał być balastem PKO BP. Inwestorzy ochłonęli już po wieściach o dużej dywidendzie i emisji z prawem poboru. To pozwoliło na częściowe odreagowanie spadków, w trakcie których kapitalizacja banku stopniała o ponad 2 mld zł.

Adrian Boczkowski

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adrian Boczkowski

Polecane