Różnice są źródłem inspiracji i rozwoju

Wioletta Rosołowska, prezes firmy L’Oréal Polska
opublikowano: 13-12-2017, 22:00

Z cyklu: liderki rankingu "100 Kobiet Biznesu 2017".

100 Kobiet Biznesu 2017

Wioletta Rosołowska, Kosmepol
Zobacz więcej

Wioletta Rosołowska, Kosmepol ARC

KATEGORIA: FIRMY Z PRZYCHODEM ZE SPRZEDAŻY POWYŻEJ 50 MLN ZŁ

4. miejsce: WIOLETTA ROSOŁOWSKA, KOSMEPOL / L’ORÉAL POLSKA

Wszystkie statystyki pokazują, że kobiety mają mniejszą reprezentację niż mężczyźni na wysokich stanowiskach. Kilka światowych uniwersytetów, między innymi Harvard, od lat bada przyczyny tego zjawiska, podkreślając znaczenie różnorodności w zarządzaniu, gdzie myślenie strategiczne, umiejętność podejmowania decyzji, szybkość reagowania i zarządzania kompleksowością w świecie VUCA jest ważniejsze niż kiedykolwiek [Akronim VUCA pochodzi od słów: volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność). Łączy te cztery rodzaje wyzwań, które wymagają różnych podejść — red.]. Tworzenie środowiska, w którym różnorodność jest wartością, wymaga po prostu od nas, liderów, więcej wysiłku, konsekwencji, często akceptacji innej perspektywy czy sposobu komunikacji. Moje doświadczenia są takie, że każde zróżnicowane środowisko wymaga też rozumienia różnic np. kulturowych, narodowościowych czy wynikających z płci, oznacza zarządzanie emocjami. Warto, bo te różnice są również źródłem inspiracji i rozwoju. Ważne, byśmy tworzyli takie rozwiązania dla mężczyzn i kobiet, gdzie płeć nie stanowi kryterium ani wyboru pracownika, ani decyzji dotyczących promocji. Potwierdzeniem tego jest otrzymane wyróżnienie w rankingu 100 Kobiet Biznesu, które traktuję jako wyraz uznania dla całej grupy L’Oréal, a w szczególności zespołu fabryki L’Oréal Warsaw Plant (Kosmepol), zarządzanej przez Paulinę Jurkiewicz. Wyniki, które były brane pod uwagę przy ocenie, zostały osiągnięte dzięki pracy zróżnicowanego zespołu — również pod względem płci — który składa się z wyjątkowych liderów, specjalistów, innowatorów i zaangażowanych pracowników. W naszej firmie wierzymy, że wymiana poglądów i różnorodność jest bardzo ważnym źródłem kreatywności i innowacyjności. Różnorodność rozumiemy jako różnorodność poglądów, doświadczeń, wieku i płci. Obecnie kobiety stanowią 70 proc. pracowników L’Oréal. W zarządzie firmy jest ich 46 proc., a na stanowiskach menedżerskich 48 proc. W Polsce 61 proc. pracowników to kobiety, a stanowiska menedżerskie w zarządzie w 73 proc. zajmują kobiety. Grupa L’Oréal zajęła w tym roku pierwsze miejsce w „Equileap Gender Equality Global Report Ranking”, a także otrzymała nagrodę za równość płci na stanowiskach zarządzających w piątej edycji rankingu Ethics and Boards dotyczącego różnorodności pod względem płci w zespołach zarządzających „Palmares de la féminisation des instances dirigeantes des grandes entreprises franćaises”. Nasze

działania na rzecz wspierania rozwoju kobiet w organizacji obejmują mentoring dla liderek, stwarzanie warunków sprzyjających powrotowi do pracy po urlopie macierzyńskim, wprowadzenie kryteriów dotyczących różnych stylów zarządzania przy promocjach na wyższe stanowiska, sprawiedliwe zasady dotyczące wynagradzania oparte wyłącznie na kompetencjach. Miałam możliwość rozwoju zawodowego, zaczynając od pracy z profesjonalistami z międzynarodowych agencji reklamowych wiele lat temu, następnie zarządzając marketingiem i sprzedażą w Tchibo. Przez wiele lat pełniłam rolę członka zarządu Tchibo GMBH w Niemczech, odpowiadając za rynki w Europie Środkowej i Wschodniej. Miałam i nadal mam przyjemność zasiadania w radach nadzorczych. Od 2014 r. jestem odpowiedzialna za biznes firmy L’Oréal w Polsce i w krajach bałtyckich z portfelem dwudziestu kilku marek, modelami biznesowymi obejmującymi B2B, FMCG, luxe, e-commerce i sieć sklepów. Mam ambicje zarządzać w sposób, który tworzy jak najbardziej transparentne środowisko pracy, współkreując firmę, w której rozwój jest wartością. W życiu zawodowym bardzo ważna jest dla mnie możliwość wpływu, współtworzenia i rozwoju ludzi. Myślę, że nie potrafiłabym pracować w firmie, w której postęp nie ma znaczenia. Moje doświadczenia zawodowe obejmują wiele działań transformacyjnych, co łączy się z dużą dynamiką i moim wizerunkiem jako osoby wymagającej. Jestem przekonana, że moje pokolenie liderów może również uczyć się od początkujących w biznesie — odwagi, bezkompromisowości, pasji do życia, trendów. Decyzja dotycząca wyboru drogi zawodowej jest podejmowana w kontekście naszego życia. Praca poza granicami kraju, jeśli tak rozumiemy karierę międzynarodową, jest źródłem rozwoju personalnego, nie tylko zawodowego. Pozwala poznać własne możliwości, ale również ograniczenia. Umożliwia poznanie pracy w środowisku, które wymaga dużej elastyczności i pokory. Myślę, że taki rodzaj kariery jest możliwy, jeśli jesteśmy gotowi na duże zmiany, nieznane wyzwania i odmienne doświadczenia. Wytrwałość, pasja i troska o rozwój osobisty — to pewnie mogłabym wskazać jako ważne od początku pracy zawodowej. Moim marzeniem jest możliwość dalszego rozwoju zawodowego i osobistego. Staram się mieć życie, które jest moim wyborem, w którym jest wiele pięknych momentów. Najważniejszą osobą w nim jest moja córka, którą darzę miłością i szacunkiem. Z przyjemnością podzielę się również informacją, że bardzo ważną częścią mojego życia prywatnego jest grupa, już teraz przyjaciół, z międzynarodowej organizacji Young President Organisation/YPO Gold, do której mam przyjemność należeć od wielu lat. [DH, FOT. ARC ]

L’Oréal Warsaw Plant (Kosmepol)

Dyrektorem fabryki jest Paulina Jurkiewicz. Zakład jest jedną z czołowych fabryk w Grupie L’Oréal i jednocześnie największą fabryką L’Oréal na świecie pod względem liczby produkowanych jednostek. Rocznie wytwarza ponad 380 mln kosmetyków, które trafiają do 33 krajów. Wyniki finansowe Kosmepolu zapewniły firmie wysokie miejsce w rankingu.

L’Oréal Polska

L’Oréal dostarcza klientom innowacyjne, skuteczne i bezpieczne produkty kosmetyczne. W portfolio marek w Polsce są marki luksusowe (m.in. Lancome, Yves Saint Laurent, Biotherm, Kiehl’s), produkty tzw. szerokiej dystrybucji (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline, Mixa), kosmetyki aktywne (Vichy, La Roche-Posay), a także produkty profesjonalne (L’Oréal Professionnel, Kérastase, Decleor).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wioletta Rosołowska, prezes firmy L’Oréal Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Różnice są źródłem inspiracji i rozwoju