Rozstrzygnięto konkurs 'Bank przyjazny dla przedsiębiorców'

Polska Agencja Prasowa SA
28-01-2005, 14:20

107 banków komercyjnych, spółdzielczych i oddziałów banków wzięło udział w szóstym konkursie "Bank przyjazny dla przedsiębiorców". W konkursie badano jakość finansowania małych i średnich firm. W piątek w Warszawie zwycięzcom przyznano nagrody i wyróżnienia.

107 banków komercyjnych, spółdzielczych i oddziałów banków wzięło udział w szóstym konkursie "Bank przyjazny dla przedsiębiorców". W konkursie badano jakość finansowania małych i średnich firm. W piątek w Warszawie zwycięzcom przyznano nagrody i wyróżnienia. Organizatorami konkursu są Krajowa Izba Gospodarcza, Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw i Warszawski Instytut Bankowości.

W kategorii banków komercyjnych nie przyznano tytułu laureata, natomiast wyróżnienie honorowe oraz "Platynową statuetkę" przyznano bankowi BPH. Statuetkę przyznano również ING Bankowi Śląskiemu. 11 banków komercyjnych, które zgłosiły się do konkursu, uzyskało godło promocyjne "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców".

W kategorii banków spółdzielczych, laureatem konkursu został Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Sanoku. Wyróżnienie specjalne dla banku najbardziej lubianego przez swoich klientów otrzymał Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie. Wyróżnienie honorowe otrzymał Bank Spółdzielczy w Kamiennej Górze, a Platynową Statuetkę - Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju. Godło promocyjne "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców" otrzymało 20 banków spółdzielczych z 21 zgłoszonych.

Nagrodzono również oddziały banków. Laureatem konkursu w tej kategorii został Oddział 1 w Górze banku PKO BP. BRE Bank Oddział Regionalny w Warszawie otrzymał wyróżnienie honorowe, a Oddział 1  w Elblągu banku PKO BP otrzymał "Platynową Statuetkę".

Banki oceniano zarówno na podstawie pisemnych prezentacji, jak i na podstawie ocen audytorów oraz badania opinii klientów. W badaniu uczestniczyło 7 tys. 197 przedsiębiorców.

Organizatorzy poinformowali, że ankietowani najwyżej ocenili kwalifikacje pracowników, przy czym nieco wyższą ocenę (5,34 pkt na 6 możliwych) otrzymywały banki spółdzielcze. Pracowników banków komercyjnych oceniano na 5,27 pkt.

Jeśli chodzi o szybkość obsługi, to banki spółdzielcze oceniano na 5,23 pkt, a banki komercyjne na 4,88 pkt. Skuteczność komunikowania się z klientami oceniono w bankach spółdzielczych na 5,16 pkt i na 4,98 pkt w bankach komercyjnych. Organizatorzy tłumaczą wyższe oceny banków spółdzielczych tym, że są one bliżej klientów.

Klienci zdecydowanie wyżej oceniali też poziom kosztów i oprocentowania w bankach spółdzielczych. Z badania wynika też, że małe i średnie firmy wciąż mają zastrzeżenia do biurokracji w bankach, chciałyby też uproszczenia wniosków kredytowych i pomocy w opracowywaniu wniosków kredytowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Rozstrzygnięto konkurs 'Bank przyjazny dla przedsiębiorców'