Rozwój firm jest blokowany przez zatory

GRZEGORZ MICYK CEO, Finiata Polska
27-11-2017, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA

Jednym z największych problemów polskich firm są zatory płatnicze. Potwierdza to również najnowszy raport Krajowego Rejestru Długów dotyczący sytuacji finansowej polskich przedsiębiorców. Wynika z niego, że w najmniejszym stopniu problem dotyczy branży przemysłowej, natomiast w najgorszej sytuacji są przedsiębiorstwa budowlane. Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że aż 85 proc. przedsiębiorców boryka się z problemem braku otrzymania należności od kontrahentów. Opóźnienia w płatnościach oznaczają też kłopoty w spłacie innych zobowiązań — pensji, podatków czy faktur od dostawców.

Raport pokazuje więc ogromną skalę zatorów płatniczych w naszym kraju. Polski przedsiębiorca czeka na należne pieniądze przeciętnie trzy miesiące i trzy dni. Przeciąganie terminów płatności i związane z tym duże opóźnienia źle wpływają na kondycje finansową przedsiębiorców i hamują rozwój ich biznesów. Banki mają problem z dopasowaniem swoich produktów do potrzeb sektora mikro-, małych i średnich firm. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi Finiata — oferuje ona usługę cichego faktoringu z regresem idealnie odpowiadającą takim potrzebom. Finiata to tzw. fintech, a więc firma z branży finansowej świadcząca usługi w sposób nowatorski i przyjazny dla klientów.

Mikrofaktoring oferowany przez Finiatę to zupełnie nowy model finansowy. Obsługa następuje online, a technologia scoringowa jest w pełni zautomatyzowana. Dzięki temu cały proces finansowania następuje w ciągu maksymalnie 24 godzin. Limit przyznawany jest po automatycznej ocenie dokonanej przez zaawansowany i samouczący się algorytm oceny ryzyka kredytowego. Bierze on pod uwagę nawet kilka tysięcy punktów kontrolnych. Kiedy limit faktoringowy zostanie przyznany, klient może wprowadzić faktury do systemu i ustalić okres finansowania każdej z nich (30/60/90 dni).

W zaawansowanym systemie, z którego korzysta fintech, analiza faktury zajmuje zaledwie trzy minuty. Natomiast cały proces związany z przekazaniem klientowi gotówki następuje w ciągu około trzech godzin. Co istotne, jeśli wcześniej ustalony termin okaże się zbyt krótki, można go wydłużyć do 120 dni. Partnerzy biznesowi klientów Finiaty nie są informowani o tym, że ich dostawca korzysta z zewnętrznego finansowania. Opłacanie faktury następuje bezpośrednio na konto dostawcy, a nie Finiaty. Po otrzymaniu zapłaty dostawca zwraca uzyskaną wcześniej zaliczkę do fintechu. Warto dodać, że w ciągu sześciu miesięcy Finiacie udało się wesprzeć 7 tys. przedsiębiorców. Co istotne, aż 70 proc. tej grupy to już nasi stali klienci. Powyższe dane pokazują, że zapotrzebowanie na poprawę płynności finansowej w firmach jest niezwykle duże.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRZEGORZ MICYK CEO, Finiata Polska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rozwój firm jest blokowany przez zatory