Rusza IV edycja konkursu fair play

Monika Niewinowska
opublikowano: 11-03-2002, 00:00

Już po raz piąty firmy postępujące uczciwie i rzetelnie wobec swoich partnerów, pracowników, instytucji finansowych i fiskusa będą mogły starać się o uzyskanie certyfikatu Przedsiębiorstwo Fair Play. Do tej pory udało się go uzyskać już ponad 1000 przedsiębiorcom.

Dotychczasowi laureaci konkursu podkreślają szereg korzyści płynących z udziału w tym przedsięwzięciu.

— Najbardziej widocznymi korzyściami wynikającymi z faktu posiadania certyfikatu Przedsiębiorstwo Fair Play są te materialne. Obserwujemy, że informacja o jego posiadaniu bardzo uwiarygodnia naszą firmę w oczach klientów, zachęcając ich do korzystania z naszych usług. Jest to tym bardziej istotne, że nasze kontakty z klientami mają charakter jednorazowy, dlatego też trudno nam w inny sposób zbudować płaszczyznę zaufania. Mniej wymierny, dla nas jednak równie istotny, jest wpływ certyfikatu na zmianę stosunków wewnątrz firmy. Naszym pracownikom bardzo zależy na tym, aby sprostać wymogom wynikającym z posiadania takiego tytułu. Program Przedsiębiorstwo Fair Play jest też pewnego rodzaju egzaminem dla zarządu firmy. Zaliczenie go z dobrym wynikiem daje bardzo dużą satys- fakcję, a także wzrost pewności siebie. Certyfikat, a szczególnie statuetkę, traktujemy jako pewnego rodzaju potwierdzenie własnej wartości — przekonuje Wacław Figiel, prezes przedsiębiorstwa produkcyjnego Oknoplus, ubiegłoroczny laureat konkursu Przedsiębiorstwo Fair Play, wyróżniony dodatkowo jedną z 15 statuetek.

Do uczestnictwa w programie mogą się zgłaszać przedsiębiorstwa posiadające siedzibę na terenie Polski, funkcjonujące na rynku przynajmniej od roku. W odpowiedzi na zgłoszenie, które powinno nastąpić przed 31 maja, otrzymają one ankietę konkursową. Zawiera ona pytania o terminowość regulowania wszelkiego rodzaju zobowiązań finansowych, prowadzone spory sądowe czy też sposób motywowania swoich pracowników. Nadesłane ankiety są weryfikowane przez komisje regionalne. W ich skład wchodzą przedstawiciele urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, banków, organizacji ekologicznych, stowarzyszeń przedsiębiorców, inspektorów pracy, urzędów pracy, urzędów skarbowych oraz ZUS-u. Nominacje do drugiego etapu, przedłożone przez komisje regionalne, ostatecznie zatwierdzane są przez komisję ogólnopolską.

— Podczas wstępnej weryfikacji bierzemy pod uwagę umiejętność rozwiązywania napotykanych problemów, terminowość wywiązywania się z zobowiązań, sposób obsługi klientów i współpracy z dostawcami, rekomendacje kontrahentów, warunki pracy oraz stosunki międzyludzkie, dbałość o środowisko naturalne oraz działalność charytatywną — wymienia Anna Szcześniak, koordynator projektu Przedsiębiorstwo Fair Play.

Program Przedsiębiorstwo Fair Play trwa przez cały rok. Po zakończeniu pierwszego etapu organizatorzy przystępują do przeprowadzania wizytacji w firmach, wyłonionych w wyniku weryfikacji wstępnej. Mają one charakter audytu, sprawdzającego zgodność informacji podanych przez uczestnika z rzeczywistością. Sprawdzane są również rekomendacje uczestników, załączane do dokumentacji. Organizatorzy ostrzegają, że o dyskwalifikacji firmy może zadecydować uzasadniony protest konkurencji, klienta, kontrahenta lub pracownika przedsiębiorstwa. Firmy, którym uda się przejść pomyślnie przez wszystkie etapy programu, otrzymują certyfikaty Przedsiębiorstwo Fair Play.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Monika Niewinowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu