Rusza sezon wyników na rynku alternatywnym

Kamil Zatoński
opublikowano: 15-02-2010, 00:00

Kilka firm z NewConnect przełamało w czwartym kwartale negatywne tendencje z poprzednich miesięcy. Kilka innych na poprawę jeszcze musi poczekać.

Najwięcej powodów do zadowolenia mogą mieć akcjonariusze spółek, których wyniki są silnie uzależnione od koniunktury na rynkach finansowych. Zarówno Wrocławski Dom Maklerski, jak i Quercus TFI wyszły ze strat. Broker miał udany koniec roku i odrobił straty z poprzednich trzech kwartałów. Funduszowi to się nie udało, ale może pochwalić się zyskiem w ostatnim kwartale 2009 r. Systematyczny wzrost przychodów, idący w ślad za wzrostem wartości aktywów, daje nadzieję, że w tym roku już będzie zdecydowanie lepiej. W WDM-ie obiecują, że nawet jeśli na giełdzie będzie dłuższa korekta, to większy nacisk zostanie położony na sektor niepubliczny. Plan na ten rok to nawet kilka mln zł zysku netto.

Negatywne tendencje z poprzednich kwartałów udało się też przełamać zielonogórskiej spółce LUG. Producent opraw oświetleniowych w całym roku miał co prawda stratę (i to sporą, bo 2,4 mln zł), ale już sam czwarty kwartał był udany. Zakończono go 200 tys. zł zysku netto. Ryszard Wtorkowski, prezes LUG, podkreśla, że koniunktura w branży poprawia się, dlatego zarząd spodziewa się wyraźnej poprawy wyników w 2010 r. Wkrótce spółka być może opublikuje prognozy.

Prognoz na 2009 r. nie udało się natomiast zrealizować Ekopolowi Górnośląskiemu. Firma zarobiła na czysto 875 tys. zł przy przychodach 73,1 mln zł. Obiecywała sporo więcej, bo 128,5 mln zł sprzedaży i 1,8 mln zł zysku. W realizacji planu przeszkodziła jednak gorsza koniunktura w budownictwie.

Na lepszy rok liczą w spółce Call2Action, która realizuje zlecone kampanie reklamowe na swojej infrastrukturze. To POS TV, czyli monitory w marketach. Nadzieje podbudowane są tym, że firma do końca tego roku zamierza zainstalować 2,5 tys. monitorów (m.in. w sieci Tesco). Dzięki temu miałaby aż dziesięć razy więcej nośników. To powinno zwiększyć atrakcyjność oferty spółki wśród reklamodawców. Czy przyniesie zyski już w tym roku? Czas pokaże.

Zyskami w ubiegłym roku (700 tys. zł) może się już pochwalić Symbio, producent i dystrybutor żywności ekologicznej. Spółka szykuje się do podniesienia kapitału, co ma wzmocnić jej pozycję rynkową. Dokapitalizowanie ma już za sobą Virtual Vision, spółka, która w ubiegłym roku poniosła niewielką stratę. To jednak nie jest efekt działalności opera- cyjnej, ale upłynnienia

aktywów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy