Rusza szkockie wydanie „PB··

Małgorzata Birnbaum
21-09-2000, 00:00

Rusza szkockie wydanie „PBŐŐ

W środę w Szkocji wystartował „Business a.m.”, nowy dziennik ekonomiczny szwedzkiego koncernu Bonnier. Wydawcy najmłodszego z rodzeństwa „Pulsu Biznesu” liczą, że stanie się on konkurencją dla brytyjskiego „Financial Times”.

„Business a.m.”, dziennik ekonomiczny, który właśnie pojawił się na szkockim rynku prasowym, będzie dostępny w formie papierowej oraz komputerowej. Jest to już dziesiąty tytuł szwedzkiego wydawnictwa prasy gospodarczej „Dagens Industri”, które wchodzi w skład największego w Europie koncernu medialnego rodziny Bonnierów. Dziennik jest pierwszą szkocką gazetą od ponad 100 lat.

O tym, jak ważnym wydarzeniem jest powstanie „Business a.m.”, świadczy fakt, że na uroczystym otwarciu obecny był Donald Dewar, premier Szkocji. Wyraził on przekonanie, że najnowszy szkocki dziennik odniesie sukces. Zdaniem Bengta Brauna, prezesa koncernu Bonnier, gazeta ma dużą szansę przyjąć się na nowym rynku, ze względu na zapotrzebowanie na tytuły ekonomiczne w Szkocji.

Założenia „Business a.m. ” są takie same jak „PB”. Dziennik będzie zamieszczał informacje, analizy i komentarze dotyczące gospodarki, polityki, prawodawstwa, spółek i nowych technologii. Gazeta zamierza podawać szczegóły zarówno dużych przejęć, jak i kontraktów ważnych dla małych firm. Wydawnictwo planuje śledzić wydarzenia polityczne i oceniać ich wpływ na gospodarkę. Gazeta będzie też przedstawiać zdanie zarówno przedsiębiorców, jak i grup lobbingowych. „Business a.m.” umożliwi dostęp do najświeższych informacji przez Internet lub WAP w telefonach komórkowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Birnbaum

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Rusza szkockie wydanie „PB··