Rusza walka o 91,5 mln EUR

Agnieszka Jabłońska
opublikowano: 03-09-2010, 00:00

Zwycięzcy dostaną na badania 20 mln zł, ale na wdrożenie ani grosza. Na pociechę wnioski złożą przez internet.

Zwycięzcy dostaną na badania 20 mln zł, ale na wdrożenie ani grosza. Na pociechę wnioski złożą przez internet.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła dziś długo oczekiwany konkurs 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, w którym przedsiębiorcy powalczą o dotacje na prowadzenie badań. W przeciwieństwie do poprzednich edycji, tym razem za jednym zamachem nie będzie można jednak zdobyć pieniędzy na wdrożenie ich wyników. Fundusze na ten cel (działanie 4.1) rozeszły się jak ciepłe bułeczki. Mimo to warunkiem uzyskania dotacji będzie ich komercjalizacja.

— Możliwe będzie wprowadzenie wyników prac B+R do własnej działalności gospodarczej lub ich sprzedanie innej firmie — wyjaśnia Hanna Godula z Zespołu Badań i Rozwoju PARP.

Wielu firm to nie zniechęca, choć dla mniejszych, bez odpowiedniego zaplecza technologicznego, brak wsparcia w zakresie wdrożenia może okazać się problemem.

— Weźmiemy udział w konkursie już po raz trzeci. Do tej pory część wdrożeniowa nie była dla nas kosztowna, bo robimy to we własnym zakresie. Wdrożenie rezultatów badań bywa wielokrotnie droższe niż ich przeprowadzenie, więc niektórym firmom na pewno będzie ciężko — mówi Monika Janiszewska, dyrektor projektów unijnych w giełdowej spółce One-to-One.

Na osłodę PARP ma dla przedsiębiorców dobrą wiadomość. Po raz pierwszy wnioski będzie można składać przez internet.

— Za przystąpienie do konkursu uznamy moment, w którym wniosek zostanie zapisany w elektronicznym generatorze. Podobne rozwiązanie działa już w trwającym właśnie konkursie na e-dotacje. Planujemy rozszerzać ten standard —mówi Patrycja Zielińska, wiceprezes PARP.

Po zapisaniu wniosku przedsiębiorcy będą mieli około dziesięciu dni, by dopełnić formalności. Zrobią to na dwa sposoby: z wykorzystaniem elektronicznego podpisu poprzez platformę ePUAP lub w przypadku jego braku, dosyłając dokumentację w papierowej formie do Regionalnej Instytucji Finansującej. Wnioski będzie można składać od 1 do 29 października.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Jabłońska

Polecane