Ruszyła największa po Uberze oferta IPO segmencie technologicznym

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 25-01-2021, 11:57

W poniedziałek (25.01) rozpoczęły się zapisy na akcje Kuaishou Technology, wicelidera chińskiego rynku usług wideo. Firma chce pozyskać od inwestorów 5,4 mld USD, co oznaczałoby największą po Uberze ofertę IPO w segmencie spółek technologicznych.

Qilai Shen

Według dostępnych informacji, startup Kuaishou Technology za którym stoi gigant Tencent Holdings (21,6 proc. udziałów) zamierza sprzedać 365 mln akcji w cenie z przedziału 105-110 HKD.

Zapisy mają być przyjmowane do 29 stycznia, zaś debiut na parkiecie w Hongkongu zaplanowany jest na 5 lutego.

Wartość oferty plasuje ją jako największą od IPO przeprowadzonego przez amerykańskiego potentata Uber Technologies z maja 2019 r. w segmencie firm związanych z zaawansowanymi technologiami. Kalifornijska firma specjalizująca się w świadczeniu usług przewozowych i cateringu w oparciu o mobilne aplikacje zebrała wtedy fundusze o wartości 8,1 mld USD.

Kuaishou Technology zajmuje drugie miejsce w Państwie Środka w sektorze usług wideo po Douyin należącym do ByteDance, właściciela znanego i popularnego szczególnie wśród młodzieży portalu społecznościowego TikTok.

Według ekspertów, wycena Kuaishou Technology może zwiększyć się dwukrotnie po IPO. Najwyższe wyceny określają wartość przedsiębiorstwa na 60,9 mld USD wobec 28,6 mld jakie firma osiągnęła po ubiegłorocznej rundzie prywatnego finansowania.

Zgodnie z prospektem emisyjnym, platforma miała od września 2020 r. około 262 mln aktywnych użytkowników dziennie przy prawie 600 mln w przypadku Douyin. Przychody Kuaishou Technology wzrosły w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 r. o 49 proc. do 40,7 mld juanów (6,3 mld USD).

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane