Ryanair uruchamia cztery nowe codzienne loty do Polski

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 18-05-2005, 14:16

Największy tani europejski przewoźnik lotniczy - irlandzkie linie lotnicze Ryanair - ogłosił, że uruchamia cztery nowe codzienne loty ze Stansted pod Londynem do Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy i Rzeszowa. Rejsy na nowych trasach rozpoczną się od 30 października br.

Największy tani europejski przewoźnik lotniczy - irlandzkie linie lotnicze Ryanair - ogłosił, że uruchamia cztery nowe codzienne loty ze Stansted pod Londynem do Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy i Rzeszowa. Rejsy na nowych trasach rozpoczną się od 30 października br.

    "Do zwiększenia zaangażowania na polskim rynku skłonił nas sukces uruchomionego 24 marca połączenia ze Stansted do Wrocławia" - powiedział w środę PAP zastępca dyrektora generalnego Ryanair Michael Cowley.

    W ciągu niespełna dwóch miesięcy Ryanair przewiózł ze Stansted do Wrocławia ponad 20 tys. pasażerów, co daje wskaźnik obciążenia na poziomie 90. proc.

    Jak poinformował na środowej konferencji prasowej w Bydgoszczy dyrektor ds. rozwoju Ryanair, Bernard Berger, firma zamierza w ciągu pierwszego roku na trasie Bydgoszcz-Londyn przewieźć ponad 100 tys. osób.

    Rejsy na trasie Bydgoszcz-Londyn mają być obsługiwane samolotami boeing 737, które na pokład zabierają 189 pasażerów. Cena biletu w obie strony w pierwszych tygodniach lotów wynosi wraz z podatkiem i opłatami lotniskowymi ok. 170 zł, a w okresie świątecznym ok. 300 zł.

    Port Lotniczy Bydgoszcz dysponował w ubiegłym roku połączeniem lotniczym z Londynem obsługiwanym przez linię Air Polonia, ale zostało ono zawieszone po upadku przewoźnika. Obecnie bydgoskie lotnisko, przystosowane do całodobowej obsługi połączeń międzynarodowych, ma jedynie codzienne połączenie z Warszawą i przyjmuje międzynarodowe loty czarterowe.

    Irlandzki przewoźnik prowadzi też rozmowy w sprawie nowych tras do Polski m.in. z władzami lotnisk w Poznaniu i Krakowie. Warszawa jest dla Ryanair cenowo niekonkurencyjna, ale nie wyklucza otwarcia dla cywilnego ruchu pasażerskiego lotniska w Modlinie pod Warszawą.

    Ryanair oczekuje, że na polskich trasach będzie rocznie przewoził 600 tys. pasażerów, co pozwoliłoby przewoźnikowi wygenerować 600 mln euro rocznie obrotów. Bilety na nowych trasach - po cenie promocyjnej wraz z podatkiem lotniskowym - dostępne będą po 17,99 funtów (3,99 funta w jedną stronę bez podatków).

    W rozmowie z PAP Cowley nie wykluczył, że któreś z polskich lotnisk stanie się nową bazą Ryanair.

    Obecnie Ryanair ma 12 europejskich baz i obsługuje 19 krajów, W ubiegłym roku przewiózł 34 mln pasażerów osiągając zysk netto w wysokości 228 mln euro.

    Zdaniem Cowleya, polski rynek lotniczy dysponuje dużym potencjałem rozwojowym. Jak podkreślił, liczba pasażerów w ubiegłym roku w Polsce wyniosła 10 mln, z czego 3,5 mln skorzystało z lotniska w Warszawie. Cowley ocenia, że docelowo potencjał polskiego rynku wyniesie 60-70 mln pasażerów rocznie. Model działania Ryanair zakłada oferowanie niskich cen, rygorystyczne obcinanie kosztów własnych oraz nastawienie się na masowy ruch. Przeciętna cena biletu Ryanair w 2004 r. wyniosła 40 euro (163 euro w LOT). 90 proc. rezerwacji Ryanair odbywa się za pośrednictwem internetu.

    Obok nowych lotów do Polski Ryanair uruchomi też dwa połączenia dziennie ze Stansted do Bratysławy. Tamtejsze lotnisko obsługiwać będzie także Wiedeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane