Rynek gier online w 2005 r. miał w wartość 2 mld USD

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-03-2006, 17:13

Globalny rynek gier online osiągnął w 2005 roku wartość 2 mld USD, wynika z raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, który zaprezentował w czwartek portal informatyczny zdnet.com

Globalny rynek gier online osiągnął w 2005 roku wartość 2 mld USD, wynika z raportu firmy analitycznej DFC Intelligence, który zaprezentował w czwartek portal informatyczny zdnet.com

    Według raportu, rynek ten rośnie bardzo szybko; w 2005 roku zwiększył się w stosunku do 2004 roku o 43 proc. Jednak na razie gry wideo stanowią niewielką część rynku gier komputerowych, który miał w 2005 roku wartość 29 mld USD.

    Jednak rynek gier online będzie szybko rósł - o ile w 2011 roku cały rynek gier będzie miał wartość 35 mld USD, o tyle rynek gier online będzie już wart 6,8 mld USD  - stwierdza raport DFC.

    Najpopularniejsza grą online roku był "World Of Warcraft". Grało w nią ponad 50 proc. subskrybentów gier online. Niemal 20 proc. wybierało przypadkowo gry, zaś reszta wolała gry strategiczne, sportowe, "strzelanki" oraz gry dla dzieci. Obecnie większość graczy online używa w tym celu komputerów PC, zaś w przeciągu najbliższych 5 lat ilość graczy używających do gier online konsol wzrośnie do 29 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane