Rynek leasingowy nie daje zarobić reklamie

Bartosz Dyląg
opublikowano: 23-07-2007, 00:00

Kilkadziesiąt milionów zł rocznie na reklamę leasingu. To niewiele jak na branżę o rocznym obrocie ponad 21,5 mld zł.

Kilkadziesiąt milionów zł rocznie na reklamę leasingu. To niewiele jak na branżę o rocznym obrocie ponad 21,5 mld zł.

BPH Leasing na reklamę swoich produktów wydaje od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych rocznie. Szacunkowe wydatki całej branży wynoszą kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Jednym z powodów jest to, że działania promocyjne leasingodawców bardziej niż na reklamie koncentrują się na budowaniu relacji z dostawcami sprzętu.

— Dilerzy samochodów czy producenci maszyn są bardzo często źródłem informacji dla naszych klientów. Od nich może zależeć, czy spośród różnych rodzajów finansowania klient wybierze właśnie leasing — mówi Ewa Szałachowska z BRE Leasing.

Jeżeli firma decyduje się na reklamę, to najczęściej w prasie branżowej, tak w 2006 r. promowały się m.in. Europejski Fundusz Leasingowy, BRE Leasing oraz BPH Leasing. Rzadziej wykorzystywanymi środkami przekazu są ogólnopolskie dzienniki, internet czy billboardy. Do wyjątków należą kampanie w radiu czy telewizji. W branży leasingowej dominują relacje B2B, dlatego drogie reklamy telewizyjne nie mają uzasadnienia ekonomicznego. W większości są to kampanie produktowe, ponieważ leasing jest już produktem. Działania wizerunkowe są rzadkością.

— Większość firm leasingowych działa w ramach grup bankowych, wizerunek daje bank, a leasingodawcy koncentrują się na kampaniach produktowych — wyjaśnia Barbara Janukowicz z BPH Leasing.

Specjaliści podkreślają, że wydatki na reklamę byłyby większe, gdyby rozwinął się leasing konsumencki. W Polsce przy niskim poziomie wiedzy o rozwiązaniach finansowych skuteczniejsze są działania informacyjne niż promocja.

Okiem Eksperta

Andrzej Sugajski

dyrektor Związku Przedsiębiorstw Leasingowych:

Promocja w prasie specjalistycznej

Wyniki są zaskakujące. Okazuje się, że media takie jak telewizja, radio, prasa ogólnopolska nie są najpopularniejszym źródłem informacji dla klientów firm leasingowych. Wśród mediów największym zainteresowaniem cieszą się prasa specjalistyczna i internet. Wydaje się, iż wynika to z tego, że leasing nierozerwalnie wiąże się z poszczególnymi branżami naszej gospodarki i w wielu z nich zagościł na dobre jako źródło ich dynamicznego rozwoju.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartosz Dyląg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu