Rynek pracy: Więcej ofert dla marketingowców, ale płace bez zmian

DCZ
08-04-2011, 00:00

Aż o 60 proc. wzrosła liczba ofert pracy dla marketingowców — podaje firma doradztwa personalnego Hays. Ożywienie dotyczy marketingu produktowego i trade marketingu w branży FMCG, marketingu technicznego oraz PR.

— Pracodawcy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, jak ważne są dla firmy przemyślane działania promocyjne w internecie, dlatego wiele nowych stanowisk jest związanych z e-marketingiem i komunikacją w sieci — komentuje Katarzyna Wnorowska.

Najbardziej szuka się specjalistów od e-mail marketingu, wyszukiwarek internetowych, reklamy i serwisów społecznościowych. Na pracę mogą liczyć głównie ci, którzy mają kilkuletnie doświadczenie i umieją zarządzać projektami.

— Najchętniej firmy inwestują w marketing związany z mediami społecznościowymi firmy z sektora usług i dóbr szybko zbywalnych. Kandydaci mogą znaleźć nie tylko pracę stałą, ale także tymczasową przy realizacji określonych celów projektu — dodaje Katarzyna Wnorowska.

Niestety, wzrost liczby ofert w marketingu nie wiąże się ze wzrostem płac. Więcej mogą wynegocjować tylko osoby o kompetencjach związanych np. z wprowadzaniem na rynek nowych produktów czy działaniami marketingowymi w sieci.

— Pracodawcy muszą wiedzieć, że oczekiwania finansowe wybranych kandydatów zajmujących się e-marketingiem są o wiele wyższe niż specjalistów od "tradycyjnego" marketingu — wyjaśnia Katarzyna Wnorowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Rynek pracy: Więcej ofert dla marketingowców, ale płace bez zmian