Rynek radiowy wzrósł o 14 proc., najwięcej zyskały stacje lokalne

Presserwis, KRZ
opublikowano: 25-07-2007, 07:21

W pierwszym półroczu br. wszystkie monitorowane przez Expert Monitor stacje zarobiły cennikowo 769,3 mln zł, co oznacza wzrost o  14,4 proc. w porównaniu z tym okresem ub.r. Mimo wzrostu całego rynku radiowego tracą prawie wszystkie stacje ogólnopolskie na rzecz ponadregionalnych i  lokalnych. 

Według Macieja Teliszewskiego, dyrektora zarządzającego CR Media Consulting SA, realny wzrost radiowego rynku reklamowego wynosi od 2,2 do 2,5 proc. - Stacje ogólnopolskie były przez wiele lat przewartościowane, dostawały nieproporcjonalnie dużo pieniędzy w stosunku do swojej pozycji rynkowej. Teraz wracamy do naturalnych proporcji między stacjami ogólnopolskimi a lokalnymi, dlatego te pierwsze tracą – tak Teliszewski komentuje dużą dynamikę wzrostu wpływów stacji lokalnych. – Powstały narzędzia, takie jak pakiety i specjalne oferty, dzięki którym stacje lokalne mogą odzyskać swoją pozycję – dodaje.


RMF FM według danych cennikowych osiągnął z reklam w pierwszym półroczu br. 183,5 mln zł (spadek o 4,4 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2006 roku). Wpływy Radia Zet wyniosły 166,3 mln zł i jest to jedyna stacja ogólnopolska, która zanotowała wzrost – o 2 proc. Program III Polskiego Radia zarobił 23,7 mln zł (spadek o 14,4 proc.), Program I – 18,2 mln zł (spadek o 17,4 proc.), Program II – 0,2 mln zł (spadek o 52,3 proc.), a Radio Bis – 0,1 mln zł (spadek o 68,6 proc.).

Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa z przychodami 10,1 mln zł (spadek o 2,5 proc.). Wpływy Radiostacji wyniosły 5,61 mln zł (wzrost o 9,3 proc.), Tok FM – 5,6 mln zł (wzrost o 73,3 proc.), a RMF Classic – 1,8 mln zł (wzrost o 61,2 proc.).
Sześć najlepiej zarabiających rozgłośni lokalnych to stacje sieci Radio Eska.

Warszawska zarobiła 21,8 mln zł (wzrost o 23,6 proc.), wrocławska – 21,1 mln zł (wzrost o 56 proc.), poznańska – 16,1 mln zł (wzrost o 32,9 proc.), trójmiejska (Radio Hit FM) – 15,8 mln zł (wzrost o 40,7 proc.), łódzka – 14,3 mln zł (wzrost o 20 proc.), a śląska – 13,4 mln zł (wzrost o 59,7 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: warszawskie Radio Pogoda 100,1 FM Złote Przeboje – 12,7 mln zł (wzrost o 38,3 proc.), warszawskie Antyradio 94 FM – 9,1 mln zł (wzrost o 82 proc.), łódzkie Radio Parada - 8,3 mln zł (wzrost o 41,9 proc.) oraz łódzkie Radio Złote Przeboje 101,3 FM - 8 mln zł (wzrost o 24,7 proc.).
Wszystkie dane cennikowe, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis, KRZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rynek radiowy wzrósł o 14 proc., najwięcej zyskały stacje lokalne