Rynek reklamowy wzrósł w 2006 r. o 10,4 proc. do 5,6 mld zł

06-02-2007, 07:38

Wartość rynku reklamowego w 2006 roku przekroczyła 5,6 mld zł i jest o 10,4 proc. wyższa niż rok wcześniej, poinformował Presserwis powołując się na najnowszy raport domu mediowego Starlink.

Wartość rynku reklamowego w 2006 roku przekroczyła 5,6 mld zł i jest o 10,4 proc. wyższa niż rok wcześniej, poinformował Presserwis powołując się na najnowszy raport domu mediowego Starlink.

Z wstępnych szacunków Starlink wynika, że dynamika wzrostu rynku reklamowego była w 2006 roku niższa niż rok wcześniej, kiedy wyniosła 13,5 proc. Powodem ma być spadek wydatków reklamowych w sektorze telekomunikacyjnym. W 2005 roku rynek reklamowy skorzystał także na obsłudze kampanii politycznych.

Najwyższy wzrost w 2006 roku zanotowano w segmentach: reklama internetowa (59,3 proc.), reklama kinowa (21,3 proc.), reklama telewizyjna (12 proc.), radiowa (10,1 proc.) i reklama zewnętrzna (10,4 proc.). Najniższy zanotowała reklama w dziennikach (3 proc.) i magazynach (3,6 proc.). Prawie połowa wydatków na reklamę trafiła do telewizji. Było to 2,77 mld zł, czyli 49,9 proc. całkowitej kwoty. Najwięcej na reklamę wydały branże: finanse i usługi marketingowe, rozrywka, kultura, edukacja oraz żywność.

Dom mediowy Starlink prognozuje wzrost dynamiki rynku reklamowego w 2007 roku.

”Wzrost wydatków reklamowych w 2007 r. powinien przekroczyć 10,4 proc. Będą miały na to wpływ dwie kwestie: podwyżki cen reklam w telewizji oraz rosnąca konkurencja w sektorze telekomunikacja. Spodziewamy się również utrzymania wysokiej dynamiki rynku reklamy internetowej”, powiedział Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający Starlinku.

Presserwis, MD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rynek reklamowy wzrósł w 2006 r. o 10,4 proc. do 5,6 mld zł