Sąd oddalił skargę Fiat Auto Poland na decyzję UOKiK

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-11-2005, 14:12

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) oddalił odwołanie Fiat Auto Poland od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który nałożył na firmę ponad 471 tys. zł kary za ograniczanie konkurencji na rynku sprzedaży samochodów - poinformowała w środę PAP rzeczniczka prasowa Urzędu Elżbieta Anders.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) oddalił odwołanie Fiat Auto Poland od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który nałożył na firmę ponad 471 tys. zł kary za ograniczanie konkurencji na rynku sprzedaży samochodów - poinformowała w środę PAP rzeczniczka prasowa Urzędu Elżbieta Anders.

    UOKiK w styczniu 2004 r. nakazał zaniechania sprzecznych działań Fiat Auto Poland i jego 11 dystrybutorów pojazdów marki fiat, skierowanych przeciwko byłem dilerowi Fiata - spółce DCS Auto Turyn z Gliwic.

    Jak wyjaśniła w środę Anders, zakwestionowane działania polegały na wydaniu przez Fiat Auto Poland pozostałym współpracującym z nią firmom zakazu dostarczania samochodów osobowych DCS w celu ich dalszej odsprzedaży.

    Fiat Auto Poland wypowiedział firmie DCS umowę  koncesji na sprzedaż "użytkownikom docelowym gamy nowych pojazdów marki fiat" - podał UOKiK. Następnie pozostałych dilerów Fiata poinformowano o zaprzestaniu współpracy z DCS oraz zakazano im przekazywania tej firmie samochodów w celu ich dalszej odsprzedaży klientom detalicznym.

    Podmiotom, które nie dostosują się do zakazu, zagrożono wyciągnięciem konsekwencji do wypowiedzenia umów o koncesję włącznie - zaznaczyła Anders.

    Sąd, wydając wyrok, podkreślił, że działania Fiat Auto Poland spotkały się z odzewem pozostałych dilerów. W obawie o swoją przyszłość doprowadzili oni do powstania porozumienia ograniczającego konkurencję na rynku sprzedaży samochodów danej marki - uznał sąd.

    Orzeczenie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest nieprawomocne.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane