Sąd oddalił skargę na harmonogram wdrożenia usługi zatrzymania numeru

Polska Agencja Prasowa SA
04-10-2005, 16:14

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił we wtorek skargę Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus i Sami Swoi, na harmonogram wdrożenia usługi zachowania numeru telefonu przy zmianie operatora.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił we wtorek skargę Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus i Sami Swoi, na harmonogram wdrożenia usługi zachowania numeru telefonu przy zmianie operatora.

Sąd zdecydował, że Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) zatwierdzając w lutym br. harmonogram wdrażania tej usługi, nie złamał prawa i działał zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne.

Zgodnie z harmonogramem, do 10 października operatorzy komórkowi zostali zobowiązani do pilotażowego uruchomienia usługi przenoszenia numerów.

Polkomtel w swojej skardze twierdził, że URTiP nie określił jednolitych warunków technicznych usługi zatrzymania numeru. Jednak sąd uznał, że prawo nie nakłada na Urząd obowiązku określania takich warunków.

Sąd przypomniał, że w styczniu br. Polkomtel przekazał Urzędowi przykładowy harmonogram, według którego wdrożenie usługi przypadało na koniec listopada 2005 roku. Wyrok sądu nie jest prawomocny.

W ubiegłym tygodniu URTiP rozpoczął kontrolę przygotowania operatorów komórkowych do świadczenia usługi zachowania numeru przy zmianie operatora. Kontrola ma potrwać do 28 października br.

Po 10 października sąd administracyjny w Warszawie będzie rozpatrywał skargi dwóch innych operatorów sieci komórkowych na harmonogram: PTC oraz PTK Centertel.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sąd oddalił skargę na harmonogram wdrożenia usługi zatrzymania numeru