Sąd przyznał rację UOKiK w sprawie "Metropolu"

Polska Agencja Prasowa SA
24-11-2005, 18:46

Sąd Apelacyjny odrzucił apelację miasta Warszawa i wydawcy bezpłatnego dziennika "Metropol" - spółki TPP - od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) z 2003 roku - poinformował w czwartek PAP Dariusz Łomowski z biura prasowego Urzędu.

Sąd Apelacyjny odrzucił apelację miasta Warszawa i wydawcy bezpłatnego dziennika "Metropol" - spółki TPP - od decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) z 2003 roku - poinformował w czwartek PAP Dariusz Łomowski z biura prasowego Urzędu.

    W lipcu 2003 r. UOKiK nakazał zaprzestanie realizacji porozumienia pomiędzy miastem Warszawą a TPP, przyznającego wydawcy "Metropolu" wyłączność na rozprowadzanie gazety poprzez pojemniki dystrybucyjne umieszczone w miejscach wskazanych w umowie (m.in. przy wejściach do metra). Zdaniem Urzędu, ograniczało ono konkurencję.

    Postępowanie UOKiK zostało wszczęte na wniosek Agory - wydawcy bezpłatnej gazety "Metro".

    Według porozumienia zawartego w czerwcu 2001 r., gazeta "Metropol" mogła być dystrybuowania w sieci transportu publicznego (chodzi o pojemniki umieszczone przy przystankach autobusowych, w metrze, tramwajach i autobusach). Miasto zobowiązało się także nie przyznawać podobnego prawa do rozprowadzania bezpłatnej gazety lub czasopisma jakiemukolwiek wydawcy czy dystrybutorowi.

    UOKiK ukarał wówczas obie strony porozumienia karami finansowymi: miasto Warszawa - 16 tys. zł, TPP - 400 tys. zł.

    Jak poinformował w czwartek PAP Łomowski, wyrok sądu apelacyjnego jest prawomocny; możliwe jest wniesienie od niego kasacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sąd przyznał rację UOKiK w sprawie "Metropolu"