Samar: 1549 punktów sprzedaży aut w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-12-2005, 19:04

Według stanu na październik 2005 r., w Polsce działało 1.549 punktów sprzedaży samochodów, o 34 mniej niż dziesięć miesięcy wcześniej - wynika z badań monitorującego rynek motoryzacyjny instytutu Samar.

Według stanu na październik 2005 r., w Polsce działało 1.549 punktów sprzedaży samochodów, o 34 mniej niż dziesięć miesięcy wcześniej - wynika z badań monitorującego rynek motoryzacyjny instytutu Samar.

Najszybciej powiększa się sieć sprzedaży Chevroleta - w omawianym okresie przybyło 8 nowych punktów tej marki, Dacii i Daewoo-FSO - 6, Ssanyonga - 5, Suzuki - 4, Saaba - 3.

Najwięcej straciła Mazda, w związku z rezygnacją ze sprzedaży aut w Polsce - zlikwidowano 15 placówek, a także Seat i Citroen - mniej o 8, Opel (-6), Lexus i Andoria (-5), Landrover i Kia (-4), Peugeot i Mitsubishi (-3).

Najwięcej głównych dilerów (jeden diler może mieć kilka punktów sprzedaży) działało w woj. mazowieckim - 204 i również tutaj liczba punktów sprzedaży była największa - 272. Na przeciwległym biegunie znalazło się woj. świętokrzyskie - 24 dilerów, 28 punktów sprzedaży.

Od początku roku najwyższą sprzedaż na dilera i punkt sprzedaży zanotowano w województwach: mazowieckim - 257 i 192 aut, śląskim - odpowiednio 185 i 162 oraz małopolskim - 173 i 138, a najmniejszą w województwie lubuskim - 88 i 76 i podlaskim - 87 i 84. Średni wynik krajowy to odpowiednio 157 i 129 aut - podaje Samar.

Z badań instytutu wynika, iż rekordową sprzedaż na dilera wykazały marki: Toyota w woj. mazowieckim - 689 samochodów i Ford w woj. małopolskim - 669.

Na terenie całego kraju najwięcej dilerów głównych miały: Skoda - 95, Fiat - 81 i Opel - 70, natomiast najwięcej punktów sprzedaży należało do Renault - 123 (58 dilerów), Opla - 105 i Skody - 96.

Zdecydowanie największą efektywność sprzedaży  na dilera i punkt w skali kraju osiągnęła Toyota - 375 i 363 auta, następnie Ford - 348 i 267 oraz Fiat - 256 i 253. W rankingu producentów marki te zajmują (odpowiednio) drugie, piąte i trzecie miejsce.

Ogółem, pomimo drastycznego spadku sprzedaży nowych samochodów, w ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy autoryzowana sieć dilerska w Polsce zmniejszyła się w sumie jedynie o pięciu dilerów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane