Samar: niewielka poprawa na rynku nowych aut w Polsce

W maju tego roku sprzedano w Polsce 20 468 nowych samochodów osobowych, niemal o 3 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu, a o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej - poinformował w środę Instytut Samar, monitorujący rynek.

W maju tego roku sprzedano w Polsce 20 468 nowych samochodów osobowych, niemal o 3 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu, a o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej - poinformował w środę Instytut Samar, monitorujący rynek.

Samar: niewielka poprawa na rynku nowych aut w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 07-06-2006, 17:34

W maju tego roku sprzedano w Polsce 20 468 nowych samochodów osobowych, niemal o 3 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu, a o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej - poinformował w środę Instytut Samar, monitorujący rynek.

W maju tego roku sprzedano w Polsce 20 468 nowych samochodów osobowych, niemal o 3 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu, a o 2,1 proc. mniej niż rok wcześniej - poinformował w środę Instytut Samar, monitorujący rynek.

Od początku roku do końca maja sprzedano w naszym kraju 98 810 nowych samochodów osobowych, o 7 proc. mniej niż w ciągu pierwszych pięciu miesięcy ubiegłego roku.

Maj był w tym roku wyjątkowo krótkim miesiącem dla polskiego handlu - czytamy w komentarzu Samaru. Przyjmując jednak maksymalną liczbę 25 dni roboczych, średnia dzienna sprzedaż w maju wyniosła prawie 819 sztuk pojazdów, nieco mniej niż w kwietniu (832 auta), ale znacznie więcej niż w pierwszych trzech miesiącach roku (kolejno 713, 754 i 802 auta). Jest to - zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego - dobry wynik.

Liderem polskiego rynku aut osobowych pozostaje Toyota, która od początku roku sprzedała 12 865 swoich samochodów, o 4,6 proc. więcej niż przed rokiem. Udział tej marki w rynku przekroczył 13 proc.

Na drugiej pozycji znajduje się Skoda ze sprzedażą 11 397 samochodów, o 9,2 proc. mniej niż przed rokiem, co spowodowało lekki spadek udziału w rynku do 11,5 proc.

Trzeci w tym rankingu jest Opel - 10 621 sprzedanych aut, o 12,1 proc. więcej niż w 2005 r., dzięki czemu firma zwiększyła swój udział w rynku do 10,8 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Fiat - 10 508 sprzedanych samochodów (2,7 proc. mniej niż przed rokiem), Ford - 7 361 (-12,2 proc.), Renault - 7 063 (-15,6 proc.), Peugeot - 6 093 (-10 proc.), Citroen - 5 082 (-11,7 proc.), Volkswagen - 4 682 (+2,4 proc.), Honda - 3 857 (-15,7 proc.).

W drugiej dziesiątce rankingu sześć firm osiągnęło wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem: Nissan (2980 aut, +4,5 proc.), Suzuki (1216 aut, +20,0 proc.), Audi (1153 auta, +12,6 proc.), Mercedes (1123 aut, +21,0 proc.), Volvo (1083 auta, +20,3 proc.) i BMW (739 aut, +42,7 proc.).

Rekordowy wzrost sprzedaży od początku roku wykazały marki: Lexus (25. lokata, 251 aut, +100,8 proc.), Saab (29., 171 aut, +122,1 proc.) i Ssangyong (32. lokata, 122 auta, +351,9 proc.).

Na rynku samochodów dostawczych sytuacja wygląda lepiej - wynika z badań Samaru. Majowa sprzedaż 3 306 aut jest większa zarówno od tej przed rokiem - o 1,4 proc., jak i od kwietniowej w tym roku - o 8,6 proc.

W ciągu pięciu miesięcy tego roku sprzedano w Polsce 14 705 nowych aut dostawczych, o 8,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Listę najchętniej kupowanych marek aut dostawczych otwiera Fiat, który sprzedał 3 337 pojazdów, o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej, co dało mu wzrost udziału w polskim rynku do 22,7 proc.

Wiceliderem rynku samochodów dostawczych jest Renault ze sprzedażą 1 860 (+32,3 proc. 12,7 proc.).

Trzecie miejsce zajmuje Volkswagen - 1752 aut (-18,3 proc., 11,9 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Ford - 1511 (+17,2 proc.), Peugeot - 1022 (+40,4 proc.), Citroen - 961 (+32,9 proc.), Mercedes - 893 (-20,1 proc.), Opel - 877 (-5,3 proc.), Intrall - 520 (-28,4 proc.), Kia - 508 (+19,5 proc .)

Imponujące tempo wzrostu wykazuje Nissan (11. lokata, 407 aut, +337,6 proc.) i Hyundai (17. lokata, 68 sztuk, +300 proc.). Rekord ustanowiło Mitsubishi (15. lokata, 110 sztuk, +1733 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane