Samar: sprzedaż aut firmom ratuje rynek

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 07-12-2006, 16:53

Niemal 45 proc. nowych aut, czyli 73 211 sztuk, zostało zarejestrowanych na firmy.

Sprzedaż aut firmom ratuje znajdujący się w kryzysie rynek nowych samochodów w Polsce - wynika z raportu przesłanego w czwartek przez instytut Samar.

Dokument dotyczy rejestracji samochodów od początku roku do końca września. W tym okresie zarejestrowano w Polsce 163 627 nowych samochodów osobowych, o 4,97 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Niemal 45 proc. nowych aut, czyli 73 211 sztuk, zostało zarejestrowanych na firmy. Wśród nich 43 260, czyli 59,09 proc., sfinansowały firmy leasingowe lub wynajęły przedsiębiorstwa zajmujące się wynajmem długoterminowym. Oprócz samochodów nowych, rejestracja na firmy objęła także 4 152 samochody używane.

Jak powiedział PAP szef Samaru Wojciech Drzewiecki, przedsiębiorcy należą do najbardziej stabilnej grupy klientów, podczas gdy nabywcy indywidualni ograniczali w ostatnich latach swoje zakupy.

Podczas gdy w styczniu 2005 roku udział przedsiębiorstw w rejestracjach samochodów ogółem wynosił 29 proc., to na koniec września tego roku osiągnął on niemal 45 proc. Miesięcznie firmy rejestrują od 8 do 10 tysięcy samochodów.

Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszyły się Toyoty. W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku sprzedano ich do firm 10 433. Na drugiej pozycji, z niewielką stratą, znalazł się Opel. Przedsiębiorcy zakupili i zarejestrowali 10 138 samochodów tej marki. Miejsce trzecie w tym rankingu zajęła Skoda, z liczbą 8 202 samochodów zarejestrowanych na firmy.

Na dalszych pozycjach znalazły się w kolejności: Ford - 7 927 samochodów osobowych zarejestrowanych na firmy, Renault - 5 788, Volkswagen - 4 742, Fiat - 4 672, Peugeot - 3 834, Citroen - 2 935, Honda - 1 805.

Jak wynika z badań Samaru, największy udział rejestracji na firmy w rejestracjach marki ogółem, po trzech kwartałach bieżącego roku, uzyskał Saab - 83,28 proc. Na pozycji drugiej znalazło się Volvo z udziałem 75,99 proc., a na trzeciej Porsche z udziałem 74,32 proc. Najmniejszy udział posiada Mazda - 17,24 proc. oraz FSO - 21,58 proc.

Samochodem najpopularniejszym wśród przedsiębiorców jest Opel Astra. Od początku roku do końca września 5 424 firm zarejestrowało takie auta. Druga była Toyota Corolla - 4 241, a dalej w kolejności: Ford Focus - 4 167, Skoda Octavia - 4 063, Skoda Fabia - 3 850, Toyota Yaris - 2 513, Volkswagen Passat - 2 404, Opel Corsa - 2 166, Fiat Panda - 2 091 oraz Renault Megane - 2 077.

Wśród nowych aut zarejestrowanych w tym roku na firmy, znajdują się również dwa Bentley'e Continental, dwa Maybachy, jeden Maserati Quatroporte, pięć Hummerów oraz jeden samochód chiński Great Wall Hover. (PAP)

 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane