Czytasz dzięki

Samar: Sprzedaż aut osobowych spadła w ciągu ośmiu miesięcy o 29%

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 07-09-2005, 19:52

Sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w ciągu ośmiu miesięcy 2005 roku o 29 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 166 tys. 995 sztuk - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych spadła w ciągu ośmiu miesięcy 2005 roku o 29 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2004 roku i wyniosła 166 tys. 995 sztuk - podała firma Samar, monitorująca rynek motoryzacyjny.

    W sierpniu sprzedano 17 tys. 824 auta osobowe, czyli o 9,6 proc. mniej niż w lipcu i o 12 proc. mniej niż przed rokiem.

    Z badań Samaru wynika, że sierpień nie przyniósł zmian w rankingu najpopularniejszych marek na polskim rynku.

    Liderem w dalszym ciągu pozostaje Skoda, która od początku roku sprzedała 19 tys. 271 swoich samochodów, o 34,9 proc. mniej niż przed rokiem.

    Druga w rankingu Toyota sprzedała od początku roku 19 tys. 103 auta, czyli o 28,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2004 roku. Trzecie miejsce zachował Fiat, którego sprzedaż wyniosła w okresie styczeń-sierpień 16 tys. 744 samochody (spadek o 58,7 proc.).

    Czwartą pozycję zajął Opel, który w ciągu ośmiu miesięcy sprzedał 14 tys. 833 samochody, czyli o 35,8 proc. mniej niż rok wcześniej.  Na piątej pozycji uplasował się Ford ze sprzedażą 13 tys. 397 aut (spadek o 38,1 proc.).

    Kolejny w rankingu Renault sprzedał od początku roku 12 tys. 459 swoich samochodów (o 44,8 proc. mniej niż przed rokiem), Peugeot - 10 tys. 945 aut (spadek o 31,2 proc.), a Citroen - 9 tys. 773 auta, o 18,1 proc. więcej niż przed rokiem.

    Dziewiąte miejsce w rankingu zajmuje Volkswagen, który od początku roku sprzedał 7 tys. 827 aut, o 25,3 proc. mniej niż przed rokiem. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, która sprzedała 7 tys. 122 samochody (spadek o 2,3 proc.).

    Samar poinformował także, że od początku roku sprzedano 21 tys. 805 samochodów dostawczych, czyli o 3,3 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast w sierpniu nabywców znalazło 2 tys. 481 samochodów dostawczych, to o 6,5 proc. mniej niż miesiąc wcześniej. W stosunku do sierpnia 2004 roku spadek wyniósł 5,1 proc.

    Liderem sprzedaży pozostaje Fiat z wynikiem sprzedaży po ośmiu miesiącach 4 tys. 956 sztuk (spadek o 13,9 proc.). Druga lokata w dalszym ciągu należy do Volkswagena (3 tys. 469 sztuk, wzrost o 56,4 proc.), a trzeci jest Ford (2 tys. 137 aut, 2 proc. spadku). Renault od początku sprzedał zaś 2 tys. 136 sztuk, czyli o 8,1 proc. mniej niż w tym samym okresie 2004 r.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane