Samar: W II wzrosła liczba sprowadzanych do Polski używanych aut

Polska Agencja Prasowa SA
30-03-2005, 16:21

W lutym tego roku sprowadzono do Polski 66 tys. 508 używanych aut osobowych, o blisko 16,5 proc. więcej niż w styczniu. Nieco maleje natomiast liczba sprowadzanych samochodów starszych niż 10-letnie - poinformował w środę instytut Samar.

W lutym tego roku sprowadzono do Polski 66 tys. 508 używanych aut osobowych, o blisko 16,5 proc. więcej niż w styczniu. Nieco maleje natomiast liczba sprowadzanych samochodów starszych niż 10-letnie - poinformował w środę instytut Samar.

    Najwięcej sprowadza się do Polski volkswagenów, opli i fordów.

    Zdaniem ekspertów Samaru, z miesiąca na miesiąc maleje udział w prywatnym imporcie samochodów najstarszych, których wiek przekracza 10 lat. Chociaż spadek ten nie jest zbyt duży, trend ten należy uznać za pozytywny.

    Niemniej udział samochodów najstarszych (wyprodukowanych przed 10 laty) wynosił w lutym 69,7 proc. Było to o blisko 3 proc. poniżej średniej ubiegłorocznej. Auta o okresie eksploatacji między 4 i 10 lat stanowiły  26,4 proc. ogółu prywatnego importu (1,37 proc. więcej niż średnia ubiegłoroczna), a samochodów w wieku do 4 lat -3,87 proc. (mniej o 0,3 proc.).

    Szacowana średnia wartość sprowadzonego do Polski samochodu używanego wyniosła w lutym 2001 zł, o 1,8 proc. mniej niż w styczniu i o 4,5 proc. mniej niż w całym 2004 r.

    Podobnie jak w styczniu, największą popularnością cieszyły się samochody wyprodukowane w roku 1992, które stanowiły ponad 12 proc. całości importu. Dalej w kolejności uplasowały się roczniki: 1994 - 11,5 proc., 1993 - 10,9 proc. i 1991 - 10 proc.  

    Z badań Samaru wynika, że najpopularniejszą sprowadzaną do Polski marką jest Volkswagen. Od początku roku prywatny import aut tej marki wyniósł blisko 15 tys. egzemplarzy. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Opel - 12,5 tys. sztuk, Ford - 8 tys., Audi - 4,5 tys., Renault - 4 tys., BMW i Mercedes - po blisko 2,8 tys. SEAT - 1,9 tys., Nissan - ok. 1,7 tys. i Peugeot - ok. 1,5 tys.

    Lider polskiego rynku aut nowych - Toyota, znalazła się w tym rankingu dopiero na 15. miejscu, a wicelider - Skoda - na 23. miejscu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Samar: W II wzrosła liczba sprowadzanych do Polski używanych aut