Samar: W lutym sprzedano 18 tys. samochodów osobowych

Polska Agencja Prasowa SA
09-03-2006, 17:49

Sprzedaż samochodów osobowych w lutym 2006 roku wyniosła nieco ponad 18 tys. sztuk i była o niemal 9 proc. niższa niż w lutym 2005 roku oraz o 2,51 proc. niższa niż w styczniu tego roku - podał w czwartek instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

 Sprzedaż samochodów osobowych w lutym 2006 roku wyniosła nieco ponad 18 tys. sztuk i była o niemal 9 proc. niższa niż w lutym 2005 roku oraz o 2,51 proc. niższa niż w styczniu tego roku - podał w czwartek instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

    "Chociaż przedstawione porównanie wydaje się być niekorzystne, to jednak przeliczenie sprzedaży na liczbę dni roboczych występujących w styczniu i lutym wzbudza nadzieję. W styczniu sprzedawano dziennie 713 samochodów, natomiast w lutym już 754" - napisano w raporcie Samar.

    Najlepszy wynik sprzedaży w lutym uzyskała Toyota. Na zakup japońskich aut tej marki zdecydowało się 2 tys. 156 nabywców, o 7,9 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku (w styczniu i lutym łącznie - podobnie podajemy poniżej w przypadku pozostałych producentów) wyniósł 12,8 proc.

    W lutym tego roku drugie miejsce zajął Fiat, z wynikiem 2 tys. 114 sprzedanych aut. Było to o 4,7 proc. mniej niż przed rokiem, ale o 13,8 proc. więcej niż w styczniu tego roku. Udział tej marki w rynku wynosi 10,8 proc.

    Lekki wzrost udziału w rynku osiągnęła Skoda, z 12 proc. do 12,3 proc., której sprzedaż lutowa w wysokości 2 tys. 108 sztuk była mniejsza niż rok wcześniej o 10 proc.

    Czwartą lokatę zajął Opel. W lutym bieżącego roku 1 tys. 804 osoby, czyli o 6 proc. więcej niż w lutym 2005 roku, zdecydowały się na zakup aut tej marki.

    Piąty na polskim rynku Ford, ze sprzedażą w lutym 1 tys. 451 aut, zanotował co prawda spadek sprzedaży o 11,3 proc. w porównaniu do lutego 2005 roku, ale sprzedał o 168 samochodów więcej niż w styczniu.

    Sprzedaż samochodów Renault wyniosła 1 tys. 291 sztuk, Peugeot - 1 tys. 208, a Citroena - 1 tys. 11 sztuk.

    Na dziewiątej pozycji znalazł się Volkswagen z wynikiem 1 tys. 4 sztuki, a pierwszą dziesiątkę zamyka Honda z wynikiem 602 sztuki.

    Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w lutym 2006 roku 2 tys. 626 sztuk, o 12,27 proc. więcej niż w styczniu oraz o 8,15 proc. więcej niż rok wcześniej.

    Najwięcej samochodów dostawczych w lutym sprzedał Fiat (653), drugi był Renault (360), trzeci Volkswagen (335). Kolejne miejsca zajęły: Ford, Citroen, Mercedes, Peugeot, Opel, Kia, Intrall.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Samar: W lutym sprzedano 18 tys. samochodów osobowych