Samar: wrzesień gorszy od sierpnia w sprzedaży nowych aut

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 07-10-2005, 18:19

Po słabym sierpniu, wrzesień okazał się jeszcze gorszym miesiącem dla polskiej motoryzacji - informuje instytut Samar, monitorujący rynek samochodów.

Po słabym sierpniu, wrzesień okazał się jeszcze gorszym miesiącem dla polskiej motoryzacji - informuje instytut Samar, monitorujący rynek samochodów.

    W ubiegłym miesiącu sprzedano zaledwie 17 317 nowych samochodów osobowych, o 2,7 proc. mniej niż miesiąc wcześniej, a o 15,8  proc. mniej niż przed rokiem.

    Po trzech kwartałach tego roku ogółem sprzedano w Polsce 184 287 aut osobowych, o 27,9 proc. mniej niż w tym samym okresie 2004 r. - wynika z badań Samaru.

    W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych  marek, zaledwie jedna - Citroen - wykazała wzrost, zarówno jeżeli chodzi o sprzedaż we wrześniu, jak i za cały okres od stycznia do końca ubiegłego miesiąca.

    W drugiej dziesiątce takich firm jest już siedem (Nissan, Seat, Chevrolet, Kia, Hyundai, Dacia i Volvo), a na dalszych pozycjach - kolejnych trzynaście - czytamy w komunikacie Samaru.  Jednak to sprzedaż czołowych dziesięciu marek determinuje sytuację, wszak do nich należy 78,68 proc. polskiego rynku. Tu kolejność nie zmienia się.

    Liderem pozostaje Skoda z 21 280 sprzedanymi autami (o 33,2 proc. mniej niż rok wcześniej, 11,6 proc. udziału w rynku). Na drugim miejscu jest Toyota - 21 053 sprzedanych samochodów (26,7 proc. mniej, 11,4 proc. udział w rynku). Trzeci Fiat sprzedał 18 749 aut (spadek o 56,6 proc., udział w rynku 10,2 proc.).

    Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 16 356 sprzedanych aut (-34,4 proc.), Ford - 14 715(-36,5  proc.), Renault - 13 331 (-46,0 proc.), Peugeot - 12 045 (-31,0 proc.), Citroen - 10 715 (wzrost o 19,9 proc.), Volkswagen - 8946 (-24,1 proc.) i Honda - 7823 (-5,6  proc.).

    Nieco lepiej było na rynku samochodów dostawczych. We wrześniu sprzedano 2901 aut, o 11,0 proc. mniej niż przed rokiem, ale o 17,2 proc. więcej niż w sierpniu.

    Po trzech kwartałach Polacy kupili ogółem 24 700 aut dostawczych, o 4,3 proc. mniej niż przed rokiem.

    Tytuł lidera zachował Fiat, który sprzedał od początku roku 5 574 pojazdy dostawcze, o 14,5 proc. mniej niż przed rokiem. Na drugiej pozycji umocnił się Volkswagen ze sprzedażą 3807 aut, o 42,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2004 r. Na trzeciej pozycji znajduje się Ford - 2561 aut (+3,4 proc.)

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane