Samorząd liczy na wielu turystów na Warmii i Mazurach w 2021 r.

  • PAP
opublikowano: 26-12-2020, 11:21

Samorząd województwa spodziewa się, że w 2021 r. Warmia i Mazury będą równie popularne wśród turystów jak w tym roku. Pandemia powoduje, że będziemy wybierać indywidualny wypoczynek w czystych, zielonych regionach - uważa marszałek województwa Gustaw Brzezin.

"Turystyka, ta światowa, krajowa oraz w regionie, bardzo mocno odczuła skutki pandemii Covid-19. Pozytywnym faktem w tej trudnej sytuacji branży jest ruch turystyczny w regionie odnotowany w III kwartale roku. Warmia i Mazury cieszyły się popularnością i jako jedyne województwo w tym okresie nie odnotowaliśmy w statystykach spadku turystów goszczących w regionie" - powiedział PAP marszałek Brzezin.

Dodał, że samorząd województwa nie ustaje jednak w promocji turystycznej, którą prowadzi na wielu obszarach. "Analizujemy też sytuację i przewidujemy, że zachowania turystów w roku 2021 będą zbliżone do tych z roku 2020. Będą preferowane czyste, zielone regiony i wypoczynek nastawiony na naturę, dlatego od jesieni kontynuujemy kolejne działania promocyjne, w partnerstwie z organizacjami turystycznymi" - wyjaśnił.

Jak wynika z analiz samorządu, w trudnej sytuacji, w której znalazła się turystyka w 2020 r. w związku z pandemią COVID-19, koniecznością zamykania hoteli i ograniczenia wyjazdów turystycznych, pocieszającą informacją jest wysoki ruch turystyczny na Warmii i Mazurach w ostatnich miesiącach - od lipca do września.

Turyści odwiedzali region w tym czasie chętnie i ruch był porównywalny do analogicznego okresu 2019 r. To wyróżniło region spośród innych polskich województw. Zainteresowaniem cieszył się odpoczynek w miejscach o dużych walorach przyrodniczych, w tym hotelach. Duże obłożenie dotyczyło też agroturystyki. Gorzej sytuacja wyglądała natomiast w segmencie hoteli miejskich, w których większy udział ma turystyka biznesowa.

Od czerwca samorząd województwa, m.in. wspólnie z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną, promował region np. w mediach społecznościowych (głównie na kanale FB), portalach internetowych, w środkach komunikacji publicznej, m.in. w pociągach Intercity - w artykułach w magazynie pokładowych przewoźnika - oraz w Metrze Warszawskim, z którego dziennie korzysta 900 tys. osób. Akcja obejmowała promocję na 40 nośnikach Citylight.

Duży zasięg miała promocja i aktywność w mediach społecznościowych. Kanał Mazury.Travel prowadzony przez Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizację Turystyczną i samorząd województwa miesięcznie notował nawet ponad 500 tys. użytkowników. Region przypominał m.in. tamtejsze zabytki, walory przyrodnicze, szlaki kajakowe oraz rowerowe. Popularnością cieszy się kanał instagramowy Mazury.Travel, a także konto twitterowe Mazury.Travel.

Materiały o regionie, m.in. w postaci spotu promującego, pojawiały się często także na kontach zagranicznych Polskiej Organizacji Turystycznej - na Facebooku oraz Twitterze m.in. niemieckiej Polen.Travel, francuskiej Office Polanais de Tourisme, holenderskiej Polen Travel NL, szwedzkiej Polen Travel SE. Dzięki aktywności Polskiej Organizacji Turystycznej ukazywały się również artykuły w prasie zagranicznej – holenderski magazyn Seasons, angielski The Times (art.internetowy), thetimes.co.uk oraz DailyMail dailymail.co.uk.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane