Samsung rozmawia z Amiką

Katarzyna Sadowska
07-10-2009, 06:45

Koreańczycy zamierzają dołączyć do grona największych polskich firm.

Samsung dobrze czuje się w Polsce. Najsilniejszy jest w segmencie telewizorów i telefonów komórkowych. To dwa filary jego działalności na naszym rynku. Cel to wyjście na pierwszą pozycję w Polsce w całym segmencie elektroniki. Prezes polskiego oddziału Samsunga przyznaje, że w jednej kwestii spółka nie czuje się w naszym regionie najlepiej.

— Naszym słabym punktem jest AGD — mówi Kyung Sik Choi, prezes Samsung Electronics Polska.
Koncern zrobi jednak wiele, by tę słabość pokonać.

— Pierwszym problemem jest odpowiedni dobór produktów. Nasza centrala skupiła się najpierw na gustach i preferencjach Europy Zachodniej, które nie do końca pokrywają się z wymaganiami tego regionu. Na przykład 75 proc. sprzedawanych w Polsce lodówek ma system bezpośredniego chłodzenia, a my dysponujemy tylko modelami z pośrednim. Ale już od przyszłego roku to się zmieni — linię produktową na rynek polski będziemy ustalać lokalnie, w polskim oddziale Samsunga w Warszawie — tłumaczy Kyung Sik Choi.

Inne wyzwanie koncernu to brak zakładu produkcyjnego AGD w Europie.

— Transport sprzętu z Chin wiąże się — poza wydłużonym czasem dostawy — z dodatkowym kosztem, w wypadku lodówek side-by-side (dwudrzwiowych) rzędu 100 USD na jednej sztuce. Trudno nam być konkurencyjnym, skoro wszyscy inni gracze z rynku AGD mają tu swoje zakłady produkcyjne — mówi Kyung Sik Choi.

Samsung bada więc region. Chce tu produkować lodówki i sprzęt do zabudowy. Od czerwca rynek huczy na temat współpracy koncernu z giełdową Amiką. Prezes nie zaprzecza, że to jeden z możliwych scenariuszy.

— Amica jest jednym z kandydatów. Zaznaczam jednak, że nie bierzemy pod uwagę wyłącznie lokalizacji w Polsce — mówi Kyung Sik Choi.

O jaką współpracę chodzi? W jakie przychody celuje Samsung w Polsce? Czytaj środowy „Puls Biznesu”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Sadowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Samsung rozmawia z Amiką