Samsung zarobił na bateriach

RB, BLOOMBERG
opublikowano: 29-07-2008, 00:00

Samsung SDI, drugi na świecie producent ekranów plazmowych, zanotował w II kw. pierwszy zysk od siedmiu kwartałów. To wynik rekordowej sprzedaży baterii, które zrekompensowały spadek popytu na płaskie ekrany. Na czysto koreański koncern wypracował 49 mln USD, wobec 137 mln USD poniżej kreski przed rokiem. Wynik okazał się zaskoczeniem dla analityków, którzy spodziewali się 300 tys. USD straty. Sprzedaż urosła do 1,6 mld USD, o 43 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny zwiększył się do 10,7 mln USD ze 136,5 mln straty w 2007 r. Analitycy spodziewali się 10,2 mln USD na minusie. Po informacji notowania Samsung SDI na giełdzie w Seulu wzrosły o 0,2 proc., wobec spadku o 3,3 proc. przed publikacją danych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, BLOOMBERG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy