Santander Bank Polska – coraz bardziej dla klasy premium

  • Materiał partnera
opublikowano: 25-04-2019, 12:48

Santander Bank Polska został Złotym Bankiem w tegorocznej edycji konkursu „Bankier.pl” i „Pulsu Biznesu”. Zdeklasował konkurencję wielokanałową jakością obsługi. Jego konto Jakie Chcę i kredyt gotówkowy, zostały uznane za najlepsze na rynku przez jury w konkursie "Złoty Bankier". Teraz pokazuje, że jest także instytucją finansową pierwszego wyboru dla klientów zamożnych i ma ambicje nią długo pozostać, dlatego udoskonala ofertę. Santander Bank Polska to drugi bank pod względem aktywów w kraju.

Jakość oferty grupy Santander docenia jest także na arenie międzynarodowej.  W ubiegłym roku magazyn „The Banker” przyznał prestiżowy tytuł banku roku jej spółkom-córkom i to w kilku krajach: Argentynie, Chile, Portugalii i Polsce.

- W październiku 2017 r. w Santander Group stworzony został segment Wealth Management i od tego momentu szczególną wagę zaczęliśmy przykładać do bankowości prywatnej i Asset Management. Wcześniej zajmowaliśmy się tym segmentem, ale tylko lokalnie, osobno w każdym z państw, w którym obecna jest grupa. Teraz postanowiliśmy nasze zasoby z poszczególnych rynków wykorzystać globalnie – tłumaczy sukces Wojciech Sieńczyk, dyrektor departamentu Bankowości Prywatnej Santander Bank Polska.

Zapewnia, że na tej zmianie skorzystają także zamożni klienci  w Polsce, tym bardziej, że bank znacznie ulepsza ofertę skierowaną właśnie do nich. 

Wojciech Sieńczyk, dyrektor departamentu Bankowości Prywatnej Santander Bank Polska

- Po ubiegłorocznym włączeniu do Santander Bank Polska  wydzielonej części Deutsche Bank Polska, pod względem liczby klientów, których płynne aktywa przekraczają milion złoty oraz pod względem kwoty aktywów powierzonej nam w zarządzanie, staliśmy się liderem bankowości prywatnej w Polsce – podkreśla Wojciech Sieńczyk. 

VIP czyli kto

Zgodnie z oficjalną definicją, za potencjalnego klienta private bankingu w Polsce uznaje się osoby posiadające płynne środki finansowe powyżej 1 mln zł. Takie kryterium zostało przyjęte przez większość banków w naszym kraju, oferujących tę usługę. W Europie, gdzie za kolebkę private banking uznaje się Szwajcarię, przyjmuje się również kryterium wolumenu aktywów klienta, ale na poziomie ponad 1 mln euro, dolarów amerykańskich lub franków szwajcarskich. - Szacuje się, że w Polsce jest około 300 tys. potencjalnych klientów, którzy posiadają płynne aktywa plasujące ich w kategorii private banking. Rocznie ta grupa zwiększa się o około 6-7 proc. Średnia światowa, to 8 – 9 proc., głównie za sprawą szybko rosnącej liczby osób zamożnych w krajach azjatyckich, szczególnie w Chinach – wyjaśnia Wojciech Sieńczyk.

Pretendenci, to klienci personal bankingu  (affluent banking), których płynne aktywa zwykle pozostają w przedziale pomiędzy 100 tys. zł, a 1 mln zł. W tej grupie bardzo często kryterium aktywów uzupełniane jest lub zastępowane kryterium średniego wpływu na rachunek miesięcznie.

W grupie klientów private bankingu również występuje wewnętrzna segmentacja: 

• HNWI (High Net Worth Individuals) uznawani są klienci z płynnymi aktywami powyżej 1 mln USD

• VHNWI (Very High Net Worth Individuals) uznawani są klienci z płynnymi, inwestowalnymi aktywami powyżej 5 mln USD

• UHNWI (Ultra High Net Worth Individuals) uznawani są klienci z płynnymi, inwestowalnymi aktywami powyżej 30 mln USD

- Oferta dla poszczególnych segmentów klientów private bankingu jest zróżnicowana, czego głównym powodem jest potrzeba dywersyfikacji portfela inwestycyjnego. A to zależy od grubości portfela jakim dysponuje klient. Zarówno oferta finansowa, inwestycyjna jak i  usługi pozafinansowe w sposób bezpośredni odnoszą się do potencjału klienta i dostosowywane są do jego oczekiwań, a te zwykle rosną wraz ze wzrostem zasobności – opowiada dyrektor departamentu Bankowości Prywatnej Santander Bank Polska.

Więcej niż złota. Kiedyś prestiżowe obowiązkowo musiały być złote. Teraz te najlepsze z najlepszych nie kują w oczy, za to faktycznie dają właścicielom  dużą władzę i ogromny komfort.

Pewne doradztwo

Odpowiedzialni za pozyskiwanie i utrzymywanie długoterminowych relacji z klientami private bankingu są doradcy. Stanowią wyselekcjonowaną grupę pracowników banku, dobieraną zwykle w wyniku wielostopniowego procesu assesment’u, szkoleń miękkich i produktowych oraz z zarządzania aktywami. - Doradcy często mają także certyfikaty, przyznawane przez niezależne od banków instytucje, potwierdzające przygotowanie bankiera do świadczenia usług. W mojej ocenie kwestią czasu jest wprowadzenie przez regulatora obowiązku posiadania certyfikatów dla bankierów prywatnych  - uważa Wojciech Sieńczyk.  

Nie bez znaczenia pozostaje również konieczność stałego podwyższania kompetencji samych bankierów, a cykliczne odnawianie certyfikatów stanowić może skuteczne narzędzie do realizacji tego celu.

Na przestrzeni lat oferta bankowości prywatnej znacząco ewaluowała. 20 lat temu w jej skład wchodził specjalny rachunek bankowy, VIP-owska karta płatniczą i wsparcie doradcy.  Następnie została poszerzona o możliwość inwestycji w jednostki funduszy inwestycyjnych i akcje, a następnie o produkty strukturyzowane. - Z czasem w jej skład weszły produkty i usługi pozafinansowe, wśród których najważniejsze znaczenie miały usługi doradztwa prawnego i podatkowego oraz concierge. Oba powyższe pakiety usług  pozafinansowych były i są oferowane głównie przez podmioty zewnętrzne, a nie same banki. Obecnie standardem w ofercie bankowości prywatnej jest nieograniczony dostęp klientów do pełnej międzynarodowej oferty finansowej – opisuje dyrektor departamentu Bankowości Prywatnej Santander Bank Polska.  

Odnowiona oferta

Jak podkreśla Wojciech Sieńczyk, nowa oferta Santander Bank Polska dla klientów private bankingu będzie w pełni komplementarną propozycją dla klientów zainteresowanych długoterminową współpracą z jego grupą w zakresie zarządzania majątkiem. Zapewnia, że bank podejmując się tego zadania za każdym razem uwzględnienia nie tylko zasobność portfela, ale i aktualną sytuację życiową i biznesową klienta. 

- Obecnie finalizujemy prace nad docelowym modelem bankowości prywatnej w Santander Bank Polska. Będzie on zdecydowanie wynikiem wyboru najlepszych praktyk , wypracowanych dla tego segmentu - od modelu obsługi, przez doradztwo, sieć placówek, po unikalną ofertę produktów, uzupełnioną o usługi dodatkowe – zapewnia szef bankowości prywatnej.

Bardzo istotnym elementem propozycji dla klientów private banking pozostanie oferta dodatkowego finansowania w postaci pożyczki hipotecznej lub pod zastaw różnych kategorii płynnych aktywów klienta. - Chcemy się pozytywnie wyróżniać. A prestiżowy rachunek, karta kredytowa z rozbudowanym pakietem usług dodatkowych, w tym ubezpieczeń i usług concierge,  stanowią standard obsługi w tym segmencie – mówi Wojciech Sieńczyk.

Ale dla klientów private banking przygotowany jest także program wydarzeń i imprez o charakterze kulturalnym i sportowym. Najzamożniejsi klienci private bankingu za pośrednictwem banku otrzymają również dostęp do usług doradztwa prawnego i podatkowego realizowanych poprzez renomowane kancelarie krajowe i międzynarodowe. Klienci zainteresowani sukcesją majątku lub wyjściem z biznesu będą mogli liczyć na wsparcie i rekomendacje banku również w tym zakresie.

Dodatkowym, bardzo charakterystycznym elementem oferty jest również możliwość wsparcia klientów w przygotowaniu ścieżki edukacyjnej dla dzieci, w tym opracowanie planów przygotowań do kontynuowania edukacji za granicą.

Jak wartością dodaną, zdecydowanie wyróżniającą ofertę grupy Santander Bank Polska na rynku polskim, będzie możliwość skorzystania z usług bankowości prywatnej w ramach międzynarodowego Santander Private Banking. - Oferowanie większości produktów z poziomu grupy w sposób znaczący poprawi ich atrakcyjność, konkurencyjność i zasięg geograficzny – zapewnia Wojciech Sieńczyk.

Klienci uzyskują dostęp do w pełni komplementarnej i międzynarodowej oferty grupy Santander oraz  usług finansowania w oparciu o zabezpieczenia zlokalizowane w różnych krajach, gdzie obecna jest grupa Santander.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PARTNERA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu