Czytasz dzięki

Bank z najlepszym CSR

Marzena Strzelczak, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu
opublikowano: 22-06-2020, 22:00

Ranking Złoty Bankier nagradza nie tylko produkty, jakość obsługi czy innowacje, lecz także docenia umiejętność budowania relacji z interesariuszami i odpowiedzialność wobec otoczenia. Najlepiej robi to Santander.

Idealnie, gdyby te nagrody szły w parze. Czy tak będzie w tym roku, zobaczymy. Tego potrzebujemy jak nigdy w czasach niepewnych i trudnych. Pandemia pokazała wiele słabości naszej rzeczywistości społeczno-ekonomicznej, ale też siłę solidarności społecznej i zaangażowania biznesu. Firmy faktycznie okazały się zwinne i zdały egzamin z odpowiedzialności, dostosowując się do nowej sytuacji — umożliwiając pracę zdalną, tworząc procedury i polityki gwarantujące bezpieczeństwo zatrudnionych, także błyskawicznie reagując na potrzeby otoczenia. To umiejętności konieczne we współczesnym złożonym świecie, także by lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Tym bardziej serdecznie gratuluję nagrodzonym w tegorocznej edycji Konkursu w kategorii Bank wrażliwy społecznie. Santander Bank Polska otrzymuje nagrodę za projekt wspierający grupę narażoną na wykluczenie ze względu na postępującą cyfryzację — seniorów. Pandemia przyspieszyłazmiany technologiczne, to wielka szansa, ale tym bardziej pilne jest zadbanie o równe szanse, by nikt nie był wykluczony. Natomiast Bieg Charytatywny PKO BP to — jak pokazało głosowanie internautów — popularny projekt, dzięki któremu każdy ma szansę pomagać, robiąc to, co lubi. Wreszcie mBank został doceniony za wspieranie WOŚP. Inicjatywy wyjątkowej, która, choć na krótko, nie tylko wzmacnia postawy obywatelskie, ale też łączy ponad podziałami. To projekty i myślenie, których teraz w Polsce potrzebujemy.

W świecie pełnym niepewności za nami tylko pierwszy egzamin ze społecznej odpowiedzialności biznesu, za chwilę — kolejne. Jak firmy będą wracać do „new normal”, jakie będą przyszłoroczne budżety, w tym dotyczące zatrudnienia czy zaangażowania społecznego? Czy biznes będzie miał mądrość i odwagę wspierania obszarów ważnych dla jakości życia społecznego? Ten egzamin dopiero przed nami.

Michał Gajewski, prezes Santander Bank Polska:

Jesteśmy bankiem odpowiedzialnym — szczególnie teraz mamy szansę pokazać, jak dbamy o relacje z klientami ze wszystkich pokoleń. Swoją rolę widzimy szerzej — nie tylko wobec klientów, ale też jako odpowiedzialność wobec społeczeństwa. Dlatego z dumą realizujemy i włączamy się w liczne działania pomocowe dla wszystkich, którzy tego potrzebują. Wierzymy, że każdy powinien bankować tak, jak chce, dlatego szczególnie dbamy o osoby zagrożone wykluczeniem finansowym. Wiele działań kierujemy do seniorów. Angażują się w nie zarówno nasi pracownicy, jak też Fundacja.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marzena Strzelczak, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Polecane