Sawicki nie liczy na wzrosty

DI
opublikowano: 24-06-2009, 10:55

Makarony Polskie chcą w tym roku przekroczyć 100 mln zł przychodów.

- Cel na trzy lata to 200 mln zł sprzedaży. Biznes spożywczy nigdy nie charakteryzował się dużą rentownością. Zazwyczaj waha się ona pomiędzy 1-3 proc. Dlatego sądzę, że byłoby bardzo dobrze, jeśli uda się wypracować zysk netto na poziomie 3 proc. przychodów. Dodatkowo jeśli uda się zbudować grupę, można liczyć na efekty synergii – powiedział w TVN CNBC Biznes Zdzisław Sawicki, jeden z akcjonariuszy i członek rady nadzorczej Makaronów Polskich.

Jego zdaniem, spółka powinna budować grupę przejmując inne firmy.

- To perspektywa roku – mówi prywatny inwestor.

Zdzisław Sawicki był głównym akcjonariuszem (ponad 50 proc. udziałów) upadłej huty Krosna. Duży pakiet sprzedał w dniu ogłoszenia upadłości likwidacyjnej spółki.

- Miałem koncepcję i losy Krosna nie mają nic wspólnego z Makaronami. Gdybym nie wszedł do tej spółki, to upadłaby już 10 lat temu. Problemy spółki były związane z makroekonomią, walutami. Dodatkowo związkowcy mieli inną koncepcję prowadzenia zakładu. Chciałem unowocześnić zakład i to się udało.  Przewidziałem, że szkło ręcznie formowane nie ma przyszłości. Nie udało się jednak zbilansować kosztów z przychodami, zaszkodziły czynniki zewnętrzne. Byliśmy o krok od sukcesu. Nie mam już akcji Krosna – mówi Zdzisław Sawicki.

Inwestor ujawnił, że ma 1,5 proc. akcji MNI.

- Inwestuję także w inne spółki. W krótkim okresie nie można liczyć na poprawę koniunktury i radykalne wzrosty. W odpowiedniej perspektywie giełda na pewno da solidni zarobić – mówi Zdzisław Sawicki.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane