Scala ma podgryzać golfa i focusa

ŁO
opublikowano: 07-12-2018, 19:59

Nowa skoda scala jest pierwszym samochodem czeskiego koncernu, który zbudowany został na platformie MQB A0 rozwijanej przez grupę Volkswagena.

Skoda chwali się, że przeniosła prototyp vision RS do rzeczywistości nadając mu kształty produkcyjnego auta. Model pokazuje jednocześnie kolejny etap rozwoju języka stylistycznego marki, który jest „bardziej emocjonalny i dynamiczny niż kiedykolwiek”.

Czesi nie muszą chyba do tego przekonywać, bo rzeczywiście jest agresywniej niż w przypadku pozostałych aut z Mladá Boleslav.  

Marka zorganizowała premierę nowego hatchbacka na przedmieściach Tel Awiwu. Izraelskie miasto jest znane ze start-upów i nowych technologii, więc zapewne na takich skojarzeniach zależało producentowi. Scala ma na pokładzie zupełnie nowy system infotainment zarządzany za pośrednictwem ponad 10-calowego wyświetlacza. Koncern nie ukrywa, że celuje w portfele młodszych kierowców, dla których internet jest nieodłącznym elementem życia.  

Klienci będą mieli do wyboru pięć silników o mocy od 90 do 150 koni mechanicznych. Silnik G-TEC o pojemności jednego litra dostępny będzie z instalacją gazową CNG.  

„Auto Express” stwierdza, że scala będzie bezpośrednim rywalem volkswagena golfa i forda focusa. Auto ulokuje się w ofercie Czechów pomiędzy fabią i octavią - jest o 30 cm krótsze od tej drugiej.  

Skoda, która dominuje na polskim rynku motoryzacyjnym, zyska więc najprawdopodobniej kolejny impuls sprzedażowy. Z danych IBRM Samar wynika, że w listopadzie najpopularniejszym modelem w naszym kraju była octavia (1871 egzemplarzy), która wyprzedziła fabię (1726) i golfa (1362). Wyniki za 11 miesięcy roku prezentują się podobnie, z tą różnią, że zamiast golfa na trzecim miejscu jest opel astra.

Scala trafi do salonów w pierwszej połowie przyszłego roku. Skoda nie ujawniła jeszcze cennika, ale niemiecki „Auto Bild” twierdzi, że w Niemczech trzeba będzie wydać około 18 tys. EUR.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Scala ma podgryzać golfa i focusa