Schaeuble: Nie ma potrzeby zwiększania udziałów w EFSF

DI, PAP
opublikowano: 16-01-2012, 12:32

Niemiecki minister finansów Wolfgang Schaeuble ocenił w poniedziałek, że mimo obniżenia ratingów dziewięciu krajów strefy euro Niemcy nie będą musiały zwiększyć swoich gwarancji, udzielanych w ramach europejskiego funduszu ratunkowego EFSF.

"Na zadania EFSF w nadchodzących miesiącach obecne ramy niemieckich gwarancji z powodzeniem wystarczą" - powiedział Schaeuble w wywiadzie dla radia Deutschlandfunk.

Przypomniał, że w 2011 roku przywódcy państw i rządów UE postanowili, iż Europejski Fundusz Stabilizacji Finansowej zostanie już w połowie bieżącego roku zastąpiony przez nowy, stały Europejski Mechanizm Stabilizacyjny (EMS), który będzie dysponował nie tylko gwarancjami od państw członkowskich, lecz wpłaconym przez nie kapitałem.

Całkowita wartość EFSF to 780 mld euro. Udział niemieckich gwarancji w tym funduszu sięga 211 mld euro. Część ekspertów ocenia, że po obniżeniu ratingów dziewięciu państw eurolandu, w tym Francji, przez agencję Standard&Poor's, EFSF nie utrzyma najwyższych not bez dodatkowych środków.

Zdaniem Schaeublego piątkowa decyzja Standard&Poor's dowodzi, że agencja ta "nie pojęła naprawdę, co już wdrożyliśmy w Europie (...), że tworzymy unię fiskalną, struktury, które w przyszłości zapewnią, iż wszystkie kraje będą trzymać się reguł wspólnie uzgodnionej polityki finansowej".

"Być może Standard&Poor's w niewystarczającym stopniu oceniła kroki w kierunku ograniczenia deficytów, podjęte przez wszystkie kraje w Europie, które mają trudności" - dodał niemiecki minister.

Opowiedział się on za ograniczeniem wpływu agencji ratingowych, których oceny czasem są metodą autoreklamy. "Czasem podejrzewam, że agencje ratingowe, które tez konkurują między sobą, walczą o uwagę opinii publicznej" - powiedział. Zdaniem Schaeublego wystawianie not państwom może mieć też na celu reklamę dla agencji ratingowych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane