Seat sprzedaje hulajnogi, Audi chce mieć deskorolki

ŁO
opublikowano: 06-08-2019, 09:56

Brzmi jakoś dziwnie, ale to nie błąd, fake news, przejęzyczenie, czy żart rzucony w czasie sezonu ogórkowego. Producenci aut też zobaczyli potencjał w elektrycznych hulajnogach.

Choć na ulicach wielu miast przybywa elektrycznych hulajnóg oferowanych na minuty przez różne formy, to producenci samochodów chcą jeszcze wykroić dla siebie kawałek tortu.  

Seat poinformował, że w polskich salonach można już zamawiać hulajnogę eXS, która opracowana została we współpracy z Segwayem. Kosztuje 2599 złotych brutto.

Pojazd rozwija prędkość 25 km/h i może pokonać na jednym ładowaniu 25 km. Hiszpańska firma zachwala to rozwiązanie jako środek komunikacji na ostatnim odcinku podróży, czyli w zamyśle dojeżdżamy na parking, a kilometry z miejsca postoju do biura pokonujemy na dwóch kółkach.  

- Hulajnoga dostępna jest w klasycznym czerwonym kolorze z logo Seat, a o barcelońskim rodowodzie pojazdu przypomina fragment mapy stolicy Katalonii na jego podnóżku - czytamy w komunikacie.  

Seat nie jest jedyną marką ze stajni Volkswagena, która inwestuje w tego typu transport. Pod koniec przyszłego roku ma ruszyć produkcja i sprzedaż audi e-tron scooter, który jest połączeniem deskorolki i hulajnogi, oczywiście z napędem elektrycznym. Niemcy twierdzą, że rozwiązali istotny problem bezpieczeństwa związany z mobilnym miejskim transportem - scooter można swobodnie prowadzić jedną ręką.  

Audi porównuje sposób jazdy do surfingu. Użytkownik ma jedną rękę wolną, dzięki czemu może dawać sygnały ruchowe, trochę jak na rowerze, ale nie traci równowagi.  

- Oczywiście e-tron scooter może jeździć też prosto, ale najlepsze doświadczenia z jazdy zdobywamy balansując ciałem jak na desce surfingowej tnącej fale. Wbrew pozorom, jest to na nim niezmiernie łatwe - tłumaczy Thorsten Schrader, menedżer zajmujący się w Audi mikromobilnością. 

Kierownica jest czymś w rodzaju centrum dowodzenia. Audi wsadziło tam akumulator, elektronikę i wyświetlacz.

E-tron scooter jest minimalnie wolniejszy od hulajnogi Seata, bo rozwija prędkość maksymalną 20 km/h. Zasięg również jest nieco mniej imponujący - 20 km. Firma Ingolstadt zapowiada, że jedną z metod ładowania będzie podłączenie do specjalnego gniazdka w bagażnikach elektrycznych aut Audi.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane