Serwis stał się równie ważny jak produkt

  • Materiał partnera
opublikowano: 30-05-2019, 22:00

Rozmowa z Beatą Majewską, dyrektor Departamentu Wealth Management w Banku BNP Paribas

Jak konkurować o bardziej zamożnego klienta? Ofertą? Ile jeszcze produktów można mu zaoferować? Czy banki nie obawiają się, że pewnego dnia te relacje także trafią do fintechów?

Do oferty kredytowej do naszych klientów podchodzimy holistycznie i
chcemy zapewnić im pełną opiekę i spersonalizowany proces kredytowy zależnie od
potrzeb klienta, które z reguły są niestandardowe. Klienci mają m.in. do
dyspozycji kartę kredytową MasterCard World Elite z najwyższym na rynku
ubezpieczeniem — 30 mln zł — dzięki któremu klient nie musi troszczyć się o
dodatkowe ubezpieczenie przed podróżą, gwarantującym zabezpieczenie w trudnych
sytuacjach, umożliwiającym także wynajem samochodu bez konieczności uiszczania
opłat za ubezpieczenie — mówi Beata Majewska, dyrektor Departamentu Wealth
Management w Banku BNP Paribas
Zobacz więcej

STOSOWNIE DO POTRZEB:

Do oferty kredytowej do naszych klientów podchodzimy holistycznie i chcemy zapewnić im pełną opiekę i spersonalizowany proces kredytowy zależnie od potrzeb klienta, które z reguły są niestandardowe. Klienci mają m.in. do dyspozycji kartę kredytową MasterCard World Elite z najwyższym na rynku ubezpieczeniem — 30 mln zł — dzięki któremu klient nie musi troszczyć się o dodatkowe ubezpieczenie przed podróżą, gwarantującym zabezpieczenie w trudnych sytuacjach, umożliwiającym także wynajem samochodu bez konieczności uiszczania opłat za ubezpieczenie — mówi Beata Majewska, dyrektor Departamentu Wealth Management w Banku BNP Paribas Fot. ARC

Klienci zamożni oczekują przede wszystkim spersonalizowanej obsługi dedykowanego doradcy — face to face, a banki ograniczają ją ze względów kosztowych. Oczywiście w erze dynamicznie postępującej digitalizacji rozwiązania i narzędzia digital będą również dostępne, ponieważ Bank BNP Paribas jest bankiem „zmieniającego się świata”, jednakże wysoka jakość serwisu dostarczonego przez dedykowanego doradcę jest podstawą naszej oferty i współpracy z klientem.

Klienci BNP Paribas Wealth Management obsługiwani są przez najlepszy zespół doświadczonych i wykwalifikowanych doradców — legitymujących się certyfikatami EFA i EFP (70 certyfikowanych osób), wspieranych przez zespół specjalistów ds. obsługi, dedykowany zespół dealerów walutowych, maklerów i doradców inwestycyjnych z certyfikatem CFA oraz specjalistów ds. planowania majątkowego i ekspertów kredytowych, a także dedykowaną linię obsługi, tzw. Private Line.

Grupa BNP Paribas to największy bank w strefie euro i również numer jeden w dziedzinie wealth management. Dbając o finanse prywatne i firmowe swoich klientów, BNP Paribas Wealth Management korzysta z zasobów i wiedzy międzynarodowej Grupy BNP Paribas, której ponad stuletnie doświadczenie oraz globalny zasięg są jednymi z najlepszych rekomendacji. BNP Paribas Wealth Management wyróżnia się wysoką jakością i swoją komplementarną, spersonalizowaną i elastyczną ofertą, która bazuje na trzech filarach: inwestycyjnym i kredytowym oraz daily banking. Łącząc najlepsze eksperckie doświadczenia Grupy BNP Paribas ze znajomością i specyfiką lokalnego rynku, BNP Paribas Wealth Management oferuje rozwiązania idealnie odpowiadające na potrzeby klientów, którzy — poza bieżącą obsługą w ramach bankowości codziennej — otrzymują kompleksową pomoc w zakresie zarządzania aktywami oraz w zakresie tworzenia, ochrony i planowania sukcesji majątku prywatnego oraz firmowego.

Dla naszych klientów konstruujemy ofertę szytą na miarę — np. w Londynie tworząc produkty dla konkretnego klienta, dostosowując je do jego oczekiwań. Współpracujemy z solidnymi towarzystwami globalnymi funduszy inwestycyjnych: Black Rock, Franklin Templeton, Fidelity, Parvest. Szczególnym atrybutem oferty jest planowanie majątkowe — wealth planning — które obejmuje sukcesję biznesową, strukturyzację transakcji, tworzenie biznesu za granicą, optymalizację podatkową. Ta usługa jest kierowana do klientów najbardziej zamożnych, którzy nie są zainteresowani prostymi rozwiązaniami inwestycyjnymi, ale szukają głębokiej wiedzy eksperckiej i rozwiązań międzynarodowych.

Oferujemy również możliwość zarządzania aktywami klientów, którymi opiekują się dedykowani maklerzy. Dzięki bliskiej współpracy z biurem maklerskim nasza oferta doradztwa inwestycyjnego w porównaniu z innymi bankami jest bardzo szeroka, spersonalizowana, zawsze z dedykowanym doradcą, maklerem i dealerem walutowym, odpowiadająca na potrzeby konkretnego klienta. BNP Paribas Wealth Management oferuje także innowacyjne podejście do przedsiębiorców, w tym prowadzenie dla klientów rachunków dedykowanych spółkom celowym, tzw. wehikułom inwestycyjnym — powołanym do życia przez naszych klientów celem optymalizacji zarządzania majątkiem. W ramach komplementarnego podejścia — „One Face to the Customer” — doradcy bankowości prywatnej koordynują współpracę w zakresie oferowania rozwiązań prywatnych i biznesowych, co wyróżnia nas na tle konkurencji. W zakresie oferty kredytowej do naszych klientów podchodzimy holistycznie i chcemy zapewnić im pełną opiekę oraz spersonalizowany proces kredytowy w zależności od potrzeb klienta, które z reguły są niestandardowe. Klienci mają do dyspozycji kartę kredytową MasterCard World Elite z najwyższym na rynku ubezpieczeniem — 30 mln zł — dzięki któremu klient nie musi pamiętać i troszczyć się o dodatkowe ubezpieczenie przed podróżą, gwarantującym zabezpieczenie w trudnych sytuacjach, umożliwiającym także wynajem samochodu bez konieczności uiszczania opłat za ubezpieczenie. Karta zapewnia także dostęp do saloników na lotniskach, usługę concierge.

Klientom wealth management dedykowana jest zindywidualizowana oferta produktów kredytowych obejmująca m.in. kredyt lombardowy na bardzo wysokie kwoty, kredyt hipoteczny, a także finansowanie spółek celowych — wehikułów inwestycyjnych — zakładanych przez klientów, w tym fundacji rodzinnych. Klienci otrzymują wsparcie BNP Paribas w zakresie inicjatyw oraz programów rozwojowych, co jest możliwe dzięki stabilnej i globalnej pozycji Banku. Bank oferuje także międzynarodowe możliwości jak: pomoc w otwarciu rachunku w międzynarodowej sieci Grupy BNP Paribas oraz doradztwo i pomoc w zakresie inwestycji alternatywnych (ekskluzywne nieruchomości, np. apartamenty, hotele w Londynie, Paryżu, Alpach, winnice, sztuka, samoloty). Reasumując, oferta i usługi fintechów nie są w stanie zastąpić najzamożniejszym klientom profesjonalnej opieki doradców, spersonalizowanej i dedykowanej oferty, jakie gwarantuje BNP Paribas Wealth Management, a także stabilności i bezpieczeństwa, które stoją za międzynarodową Grupą BNP Paribas.

Czy rosnąca liczba podobieństw w ofertach produktów dla klientów wealth management i pozostałych detalicznych jest sygnałem, że private banking zaczyna się otwierać na mniej zamożną grupę Polaków?

W BNP Paribas Wealth Management mamy indywidualne podejście do każdego klienta oraz dodatkowo podejście relacyjne, tzw. family approach, gdzie bierzemy pod uwagę aktywa całej rodziny oraz relację firmową z bankiem. W ramach BNP Paribas Wealth Management obsługiwani są klienci z potencjałem aktywów finansowych min. 1 mln zł. Oferta bankowości prywatnej ewoluowała i nadal rozwija się wraz ze zmianą potrzeb i wymagań najzamożniejszych klientów, a także ich otwartością na nowe rozwiązania: finansowe i technologiczne. Potrzeby klientów stanowią inspirację do wdrażania nowych produktów i usług, co podyktowanie jest także umacnianiem współpracy i relacji — przechodzącymi z pokolenia na pokolenie — np. asset management przekładający się na wygodę w zarządzaniu portfelem aktywów — gdzie specjaliści zarządzają portfelem klienta, zwalniając go z podejmowania decyzji — czy bezpieczeństwo zagwarantowane m.in. utajnieniem danych personalnych i finansowych klienta.

Jednocześnie bankowość prywatna w Polsce, mimo swojej dość młodej historii, rozwija się w szybkim tempie, równolegle ze wzrostem zamożności społeczeństwa. Kluczową rolę od wielu lat odgrywa grupa osób, które zbudowały już swoje majątki, co w konsekwencji zaczyna się przekładać na rosnące zainteresowanie aspektami sukcesji. Zainteresowanie sukcesją i planowaniem majątkowym determinuje także sama demografia — pokolenie zbliżające się lub osiągające wiek emerytalny zaczyna się koncentrować na możliwościach transferu majątku. Dlatego też BNP Paribas Wealth Management wypracowuje długoterminowe rozwiązania, np. programy kształcenia „młodego pokolenia” gwarantujące dostosowanie oferty i usług do wszystkich pokoleń. Podczas gdy z jednej strony pielęgnowane są relacje z klientami zorientowanymi na sukcesję i zabezpieczenie rodziny, z drugiej rozwijana jest współpraca z młodszym pokoleniem. Dzieciom najzamożniejszych rodzin z całego świata dedykowane są seminaria rozwojowe i networkingowe w ramach programu BNP Paribas Wealth Management Next Generation.

Nowa karta debetowa w ofercie BNP Paribas Wealth Management nieznacznie tylko różni się od karty oferowanej klientom spoza sektora private banking. Co wyróżnia ofertę dla grupy wealth management?

W ramach tzw. bankowości codziennej BNP Paribas Wealth Management oferuje swoim klientom najwyższą jakość obsługi operacji bankowych: dedykowany pakiet rachunków, utajnienie danych klienta w ramach banku — tj. widoczność wyłącznie dla osób dedykowanych do obsługi w ramach Wealth Management, negocjowane oprocentowanie i terminy lokat, bezpłatne usługi Assistance & Concierge, dedykowane call center — Private Line oraz nowoczesną, niezwykle atrakcyjną multiwalutową kartę debetową Wealth Management MasterCard. Karta jest wydawana całkowicie bezpłatnie dla posiadaczy konta osobistego BNP Paribas Wealth Management.

Ogromną korzyścią dla klienta jest rozliczenie transakcji dokonywanych kartą w walutach obcych po atrakcyjnym kursie organizacji MasterCard — usługa obejmuje prawie 160 walut — rozliczenie transakcji następuje po kursie z dnia wykonania, a klient dokonując transakcji, dokładnie wie, ile za nią zapłaci; każda transakcja, niezależnie od waluty, w której została wykonana, jest przewalutowana raz. Kursy dostępne są na bieżąco na stronie WWW Banku BNP Paribas. Dzięki temu nasza karta ma przewagę konkurencyjną nad kartą Revolut, ponieważ Revolut nie publikuje kursów wymiany, a w weekendy zwiększa kurs od 0,5 proc. marży do 2 proc. w zależności od grupy walut. Aby poznać kurs faktyczny Revolut, trzeba już użyć karty do płatności i sprawdzić wysokość obciążenia. Tym samym nasza karta zdecydowanie wygrywa w porównaniu z konkurencją, będąc bardziej transparentną w stosowanych kursach — dotyczy to również płatności powyżej 20 tys. zł w miesiącu.

Także w przypadku wypłat bankomatowych karta debetowa Wealth Management MasterCard zdecydowanie wygrywa z Revolutem, który bezpłatne wypłaty z bankomatów limituje do określonej niskiej kwoty, doliczając prowizję od przekroczenia tego limitu. Dodając do tego brak konieczności zasilania specjalnego konta, brak konieczności posiadania kont walutowych podpiętych do karty czy brak restrykcji w użytkowaniu (w wielu miejscach są ciągle trudności z użyciem karty Revolut), nie mam wątpliwości, że karta Wealth Management MasterCard jest najlepszym i najkorzystniejszym dla wyborem dla klienta często podróżującego. To, co jest także bardzo ważne dla naszych klientów wealth management, to ochrona danych i bezpieczeństwo prywatności. Klienci cenią sobie, by przy dokonywaniu płatności ich dane personalne nie były widoczne, dlatego też karta Wealth Management MasterCard zawiera te dane na awersie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał zewnętrzny

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu