Sezon wyników będzie bardzo długi

Łukasz Janus
opublikowano: 08-07-2009, 00:00

Tegoroczny okres wakacyjny na warszawskim parkiecie będzie się nieco różnił. Stoi za tym zmiana terminu publikacji wyników finansowych z drugiego kwartału, a dokładnie rezygnacja na rzecz wcześniejszego raportu z całego półrocza, który powinien być gotowy przed 30 sierpnia. W związku z tym przed nami wydłużony okres oczekiwania oraz wyszukiwania newsów o kondycji poszczególnych spółek.

Wiosenna hossa prawdopodobnie zdyskontowała poprawę wyników i wszelkie informacje potwierdzające bądź negujące ten ruch będą bardzo istotne. Wydaje się, że w najbliższym czasie więcej okazji będzie do sprzedaży akcji, niż ich kupna. Dlatego atrakcyjny wydaje się defensywny sektor farmaceutyczny. Jego wzrost w drugim kwartale szacujemy na poziomie 4-5 proc. Ponadto połączenie Torfarmu z Prosperem oraz prawdopodobne przejęcie Białostockiego Cefarmu przez Farmacol może stworzyć ciekawe propozycje inwe-stycyjne.

Dalej uważamy, że inwestycje w przecenione spółki paliwowe (Lotos i PKN Orlen) powinny dać pozytywne wyniki. Ciekawą propozycją jest także inwestycja w Trakcję Polską, dla której w ostatnim czasie wydaliśmy rekomendację "kupuj". Spekulacyjnie można zainteresować się walorami Biotonu, który został wsparty finansowo przez amerykański fundusz GEM. Umowa gwarantuje polskiej spółce 200 mln zł, a zaangażowanie funduszu świadczy o nie najgorszych perspektywach.

Ponadto zainteresować się można walorami Energoinstalu. W informacjach prasowych można było znaleźć informację o prognozie przychodów na poziomie 240 mln zł na koniec 2009 roku. Potwierdzeniem byłyby dobre wyniki z drugiego kwartału, co mogłoby się przełożyć na wzrost cen akcji. Problemem jest nie najwyższy wolumen obrotu, sięgający średnio 20 tys. szt. Ciekawy jest także Elstar Oils, który wysyła miesięczne komunikaty o poziomie sprzedaży. W ostatnim czasie był to trend wzrostowy, co zapowiada dobre wyniki w całym pierwszym półroczu. Jednak jest ryzyko, że obecne ceny już to uwzględniły.

Łukasz Janus

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Janus

Polecane