Sezon wyników szansą na ożywienie handlu

Adam Stańczak,. Analityk DM BOŚ, Wydział Analiz Rynkowych, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A.
opublikowano: 29-07-2021, 18:00

Czwartkowe notowania na rynku warszawskim skończyły się zwyżką WIG20 zbliżoną do 0,9 procent przy przeszło 800 mln złotych obrotu.

Na poziomie wyniku i aktywności zachowanie rynku jawi się jako poprawne, ale w szczegółach zwyżka ma w sobie elementy asymetrycznej aktywności, niskiej zmienności i wreszcie dalekiego od jednoznaczności zachowania poszczególnych spółek. Dodatkowo, przeszło połowa dziennej zwyżki WIG20 została wykonana przez otwarcie luką, które rynek zbudował odpowiadając na dane finansowe ze spółki PKN, wzrost KGHM razem z ceną miedzi i wreszcie stale obecnym spekulacjom na temat przyszłości spółki CD Projekt. Swoje znaczenie miały również rynki bazowe, które na starcie sesji nie tworzyły większej presji wzrostowej, ale w finale dnia pomagały bykom.

Niezależnie od tego, na ile wynik sesji jest pochodną pojedynczych zmiennych zamknięcie rozdania przez WIG20 w rejonie 2265 pkt. potrzymało zawieszenie indeksu blisko środka konsolidacji ograniczanej poziomami 2300 pkt. i 2200 pkt. W praktyce wyciszenie w trendzie bocznym, który trwa od przełomu maja i czerwca, obejmie również finałową sesję miesiąca i tylko jakieś poważny impuls wzrostowy z rynków bazowych będzie w stanie przeszkodzić przeniesieniu trendu bocznego na kolejny miesiąc. Technicznie zorientowani gracze mogą ze spokojem czekać na finałową sesję lipca i spodziewać się poważniejszych zmian dopiero, gdy rynek spotka się z raportami kwartalnymi spółek z indeksu blue chipów. Ostatnie sesje pokazują, iż właśnie wyniki spółek mogą być zmiennymi, które będą zdolne wyrwać rynek z obserwowanego zamrożenia. Dzisiejsza reakcja na wyniki PKN czy XTB sygnalizuje też, iż mimo wakacji na rynku nie brakuje kapitałów do gry, ale z parkietu muszą płynąć inne zmienne niż dwumiesięczne zamrożenie na półce ograniczającej zakres wahań WIG20 do około 4 procent wartości indeksu.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane