Shield.Bike lokalizuje inwestorów

Szymon Maj
opublikowano: 13-08-2019, 22:00

Shield.Bike to produkt, który pomaga zlokalizować rower. Rozwiązanie zainteresowało Orange’a i Ecobike’a. Teraz spółka szuka inwestorów.

Według niektórych statystyk w Europie co sześć minut znika rower. Spółka VE zauważyła w tym potencjał i stworzyła Shield.Bike System. Produkt ten pozwala zlokalizować, a co za tym idzie — także zabezpieczyć rower przed kradzieżą. Od 2018 r. projekt był akcelerowany w programie Orange Fab. Teraz spółka zamierza pozyskać 1,9 mln zł z crowdfundingu. Wycena biznesu to 9,5 mln zł.

— Zdecydowaliśmy się na crowdfunding, gdyż oprócz kapitału mamy możliwość pozyskania bardzo wartościowych kontaktów w branży, a także zbudowania społeczności zintegrowanej wokół naszego projektu zabezpieczeń rowerowych. Pierwszymi naszymi inwestorami byli właśnie prowadzący działalność w zakresie sprzedaży rowerów i wypożyczania rowerów elektrycznych — mówi Sebastian Reszpondek, prezes VE i główny akcjonariusz spółki.

Projekt powstał w 2016 r., po kilku miesiącach stworzono pierwszą wersję testową, co zaowocowało nawiązaniem współpracy z producentem rowerów Ecobike. Finalnie spółka mogła zaprezentować swój produkt w Paryżu dzięki udziałowi w programie Orange dla start-upów.

— W 2018 r. rozpoczęliśmy sprzedaż naszego produktu producentowi rowerów elektrycznych Ecobike. Dotąd koncentrowaliśmy się bardziej na dopracowaniu produktu w celu wprowadzenia go na rynek niż na sprzedaży i szukaniu inwestora. W przyszłym miesiącu jedziemy się wystawić na największych targach rowerowych Eurobike w Europie. Chcemy tam pozyskać nowe kanały dystrybucyjne i kontrahentów — zapowiada Sebastian Reszpondek.

Spółka ma dwa produkty. Pierwszy to lokalizator, który umożliwia odnalezienie roweru bądź skutera. Drugim produktem jest kompletna sztyca do roweru elektrycznego lub tradycyjnego z lokalizatorem i aplikacją pozwalającą monitorować położenie jednośladu. Przychody firmy są zdywersyfikowane. Oprócz sprzedaży licencjonowanego oprogramowania i fizycznych lokalizatorówfirma świadczy też usługę abonamentową do monitoringu rowerów. Spółka ma podpisane kontrakty na produkcję swoich urządzeń.

— Obecna wycena była sporządzona jeszcze przed podpisaniem dużego kontraktu na produkcję urządzeń dla kontrahenta z Niemiec. Kontrakt o wartości 15 mln zł obejmuje produkcję do 50 tys. urządzeń przez trzy lata — wyjaśnia Sebastian Reszpondek.

Dotychczasowa sprzedaż urządzeń to 250 sztuk, co dało przychód 197 tys. zł. Spółka dostrzega w swoim planie także ryzyko. Pierwszym wyzwaniem jest stworzenie sieci sprzedaży i zbudowanie zespołu. Druga przeciwność to podobne rozwiązania, które mogą wejść na rynek. Pierwszy problem ma pomóc rozwiązać zbiórka crowdfundingowa — na marketing i dział sprzedaży firma zamierza przeznaczyć 20 proc. uzyskanej kwoty. Dużym wsparciem jest współpraca z Orange.

— Nasz projekt Shield.Bike był akcelerowany w Orange od 2018 r. Przez ten czas udało się nam dostosować produkt do potrzeb korporacji. Co ciekawe, Orange ma własną chmurę dla urządzeń tzw. internetu rzeczy. Nasz produkt został zintegrowany z chmurą danych Live Objects. Chmura jest dostępna w ponad 30 krajach na pięciu kontynentach — mówi Sebastian Reszpondek.

Według planów firmy z inwestycji będzie można wyjść przez sprzedaż akcji na New- Connect lub przyszłym GPW Private Market na początku 2021 r. Kolejne potencjalne rozwiązania to wykup przez inwestora branżowego i założycieli.

— Przede wszystkim chcemy się na razie skoncentrować na wejściu na New Connect lub do nowej inicjatywy private market — twierdzi Sebastian Roszpondek.

W 2025 r. planowany jest debiut na giełdzie zagranicznej.

— To dalekosiężny plan, gdyż chcemy jeszcze pokazać kilka nowych produktów nie tylko z zakresu zabezpieczeń rowerów, lecz także innych. Debiut na globalnej giełdzie na zasadzie dual-listingu dałby nam jeszcze większe możliwości rozwoju spółki — wyjaśnia Sebastian Reszpondek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu