Sieciowy eksport produktów z Polski

Pedro Pereira Da Silva
03-08-2006, 00:00

Dla coraz większej liczby polskich przedsiębiorców staje się bezdyskusyjne, że kooperacja z sieciami handlowymi daje im unikatowe korzyści.

Po pierwsze — jest to współpraca z dużym i stabilnym partnerem, gwarantująca firmie płynność finansową i pozwalająca perspektywicznie myśleć o rozwoju. Po drugie — to najlepszy sposób dotarcia ze swoimi produktami do bardzo szerokiego kręgu odbiorców, bo przecież klienci różnych formatów sklepów sieci handlowych to ludzie ze wszystkich grup społecznych i zawodowych, o zróżnicowanych wymaganiach i różnym stopniu zamożności. Po trzecie wreszcie — polscy przedsiębiorcy nie muszą się już ograniczać w swoich biznesowych planach do zdobycia silnej pozycji wyłącznie na krajowym rynku.

Od ponad dwóch lat Polska jest członkiem Unii Europejskiej. Za pośrednictwem międzynarodowych sieci handlowych firmy polskie mają ułatwioną możliwość zaoferowania swoich towarów w innych krajach unijnych. A mają się czym pochwalić — wiele polskich produktów może z powodzeniem konkurować z artykułami pochodzącymi z innych europejskich krajów, na przykład mięso, produkty nabiałowe i mleczne, owoce i wiele innych. Dość wspomnieć, że sieci handlowe obecne nad Wisłą corocznie eksportują do swoich krajów macierzystych polskie produkty za kwoty — oczywiście każda z nich — od kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu milionów złotych. Bilans ten ma tendencję zwyżkową.

Sieciom handlowym zależy na promowaniu towarów z Polski. Na przykład Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, dla polskich towarów sprzedawanych w macierzystym kraju koncernu — Portugalii — urządził specjalną ekspozycję. Promuje je także w materiałach reklamowych kierowanych do portugalskich konsumentów. Trudno o lepszą i bardziej skuteczną reklamę produktów z Polski, które śmiało można zaliczyć do europejskiej pierwszej ligi.

Pedro Pereira Da Silva, dyrektor generalny Biedronki

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Pedro Pereira Da Silva

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Sieciowy eksport produktów z Polski