Silesia City Center za rok powiększy się o 20 tysięcy metrów

Barbara Warpechowska
opublikowano: 31-08-2010, 00:00

50 mln euro pochłonie rozbudowa największej na Śląsku galerii handlowej

50 mln euro pochłonie rozbudowa największej na Śląsku galerii handlowej

Największe na Górnym Śląsku centrum handlowo-rozrywkowe Silesia City Center zostanie rozbudowane. Przybędzie 60 sklepów, głównie marek, których dotychczas w regionie nie było.

To było do przewidzenia, bo SCC bije rekordy popularności. W 2006 r., czyli w pierwszym roku działalności galerii handlowej, odwiedziło ją 10 mln osób. Oprócz 250 sklepów to również centrum rozrywki, restauracje oraz jedno z największych kin w Katowicach, mogące pomieścić blisko 2 tys. osób.

W ubiegłym roku Silesię odwiedziło 13 mln klientów, zapewniając obrót blisko 1 mld zł. Właściciel SCC, austriacka firma Immofinanz, uznała, że może być jeszcze lepiej, i zdecydowała o rozbudowie Silesii.

Kilka dni temu (25 sierpnia) zaprezentowano w Katowicach koncepcję architektoniczną nowego segmentu centrum handlowego. Jej stworzenie powierzono tym samym architektom, którzy projektowali istniejącą już SCC — pracowni Bose International Planning and Architecture.

— Nie chcieliśmy powtarzać tej samej konwencji architektonicznej. Zdecydowaliśmy, że nowa część będzie estetycznie autonomiczna od istniejącej — akcentuje Marek Tryzybowicz z pracowni Bose.

Nowy segment to półkolista bryła. Materiały: szkło, ceramika, aluminium i kamień. Wystrój wnętrza ma być stonowany. Będzie tłem dla sklepów, a nie atrakcją samą w sobie.

— Indywidualny charakter, zdefiniowana formalnie bryła i dyscyplina w jednorodnym kształtowaniu elewacji to często trudne do osiągnięcia w budynkach handlowych. Ażurowy ekran stwarza możliwości wykorzystania efektów światła oraz podkreśli sylwetowe detale w oświetleniu nocnym — mówi o projekcie Tryzybowicz.

Nowa przestrzeń to dodatkowe 20 tys. mkw., tworzących dwupoziomową galerię, mogącą pomieścić 60 nowych sklepów. Na dachu zaprojektowano parking na 525 samochodów.

— Śląsk jest jednym z najważniejszych dla nas rynków. Ma ogromny potencjał, stabilną ekonomię, mocną siłę nabywczą mieszkańców, ogromny rynek oraz dynamicznie się rozwija. Chcemy utrzymać dotychczasową pozycję lidera na rynku centrów handlowych w regionie. Dzięki rozbudowie poszerzymy ofertę i stworzymy miejsce dla nowych marek, nieobecnych dotychczas w Polsce — mówił podczas konferencji prasowej Walter Wölfler z Immofinanz Group.

Nie ujawnił jednak jakie marki wejdą do Katowic. Zapewnił tylko, że wynajęte jest już 60 proc. powierzchni nowej części SCC.

Rozbudowa będzie kosztować 50 mln EUR. Prace rozpoczną się we wrześniu. Ich zakończenie zaplanowano na jesień 2011 r. Generalnym wykonawcą inwestycji będzie spółką Erbud. W czwartek, 26 sierpnia podpisano kontrakt na rozbudowę.

Jak szacuje inwestor, centrum handlowe będzie w stanie przyjąć ponad 15 mln klientów rocznie. Większa Silesia to również nowe miejsca pracy. Już dziś w SCC zatrudnionych jest prawie 3 tys. osób. To więcej niż pracuje w gliwickim General Motors. Ponad 500 osób znajdzie pracę w nowej części Silesia City Center.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane