Silesia powiększy się o 20 tysięcy metrów

Barbara Warpechowska
opublikowano: 01-09-2010, 07:59

Największe na Górnym Śląsku centrum handlowo-rozrywkowe Silesia City Center zostanie rozbudowane. Przybędzie 60 sklepów, głównie marek, których dotychczas w regionie nie było.

To było do przewidzenia, bo SCC bije rekordy popularności. W 2006 r., czyli w pierwszym roku działalności galerii handlowej, odwiedziło ją 10 mln osób. Oprócz 250 sklepów to również centrum rozrywki, restauracje oraz jedno z największych kin w Katowicach, mogące pomieścić blisko 2 tys. osób.
W ubiegłym roku Silesię odwiedziło 13 mln klientów, zapewniając obrót blisko 1 mld zł. Właściciel SCC, austriacka firma Immofinanz, uznała, że może być jeszcze lepiej, i zdecydowała o rozbudowie Silesii.

50 mln euro pochłonie rozbudowa największej na Śląsku galerii handlowej.
50 mln euro pochłonie rozbudowa największej na Śląsku galerii handlowej.
None
None

Kilka dni temu (25 sierpnia) zaprezentowano w Katowicach koncepcję architektoniczną nowego segmentu centrum handlowego. Jej stworzenie powierzono tym samym architektom, którzy projektowali istniejącą już SCC - pracowni Bose International Planning and Architecture.
- Nie chcieliśmy powtarzać tej samej konwencji architektonicznej. Zdecydowaliśmy, że nowa część będzie estetycznie autonomiczna od istniejącej - akcentuje Marek Tryzybowicz z pracowni Bose.
Nowy segment to półkolista bryła. Materiały: szkło, ceramika, aluminium i kamień. Wystrój wnętrza ma być stonowany. Będzie tłem dla sklepów, a nie atrakcją samą w sobie.

- Indywidualny charakter, zdefiniowana formalnie bryła i dyscyplina w jednorodnym kształtowaniu elewacji to często trudne do osiągnięcia w budynkach handlowych. Ażurowy ekran stwarza możliwości wykorzystania efektów światła oraz podkreśli sylwetowe detale w oświetleniu nocnym - mówi o projekcie Tryzybowicz.
Nowa przestrzeń to dodatkowe 20 tys. mkw., tworzących dwupoziomową galerię, mogącą pomieścić 60 nowych sklepów. Na dachu zaprojektowano parking na 525 samochodów.

- Śląsk jest jednym z najważniejszych dla nas rynków. Ma ogromny potencjał, stabilną ekonomię, mocną siłę nabywczą mieszkańców, ogromny rynek oraz dynamicznie się rozwija. Chcemy utrzymać dotychczasową pozycję lidera na rynku centrów handlowych w regionie. Dzięki rozbudowie poszerzymy ofertę i stworzymy miejsce dla nowych marek, nieobecnych dotychczas w Polsce - mówił podczas konferencji prasowej Walter Wölfler z Immofinanz Group.

Nie ujawnił jednak jakie marki wejdą do Katowic. Zapewnił tylko, że wynajęte jest już 60 proc. powierzchni nowej części SCC.

Rozbudowa będzie kosztować 50 mln EUR. Prace rozpoczną się we wrześniu. Ich zakończenie zaplanowano na jesień 2011 r. Generalnym wykonawcą inwestycji będzie spółką Erbud. W czwartek, 26 sierpnia podpisano kontrakt na rozbudowę.
Jak szacuje inwestor, centrum handlowe będzie w stanie przyjąć ponad 15 mln klientów rocznie. Większa Silesia to również nowe miejsca pracy. Już dziś w SCC zatrudnionych jest prawie 3 tys. osób. To więcej niż pracuje w gliwickim General Motors. Ponad 500 osób znajdzie pracę w nowej części Silesia City Center.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane