Skoda liderem rynku 2009

DI
opublikowano: 08-01-2010, 12:49

Już po raz trzeci spółka została liderem w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Zbiegło się to z 15 rocznicą obecności struktur importerskich Škoda Auto na naszym rynku.

Zgodnie z danymi Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR za 2009 rok, sprzedaż nowych samochodów osobowych marki Škoda w Polsce osiągnęła poziom 37 944 sztuk. W porównaniu z rokiem 2008, gdzie wyniosła 32 887 sztuk, oznacza to wzrost sprzedaży o 15,38%.
 
Rekordową sprzedaż zanotował model Octavia, którego łącznie sprzedało się 18 918 sztuk (w tym 14 497 sztuk Octavii II generacji i 4 421 sztuk Octavii Tour). Rekordowy poziom sprzedaży w 2009 roku osiągnęła także Škoda Superb z wynikiem 2 058 sprzedanych sztuk. W 2009 roku rozpoczęła się również sprzedaż modelu Yeti (w sumie nabyło go 408 klientów).
 
Struktura sprzedaży w 2009 roku była następująca: Octavia – 38,2%, Fabia – 36,8%, Octavia Tour – 11,7%, Roomster – 6,8%, Superb – 5,4%, Yeti – 1,1%.

Skoda Octavia
Skoda Octavia
None
None

W przeszłości tytuł lidera rynku trafił do Škody w 2005 i 2006 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane