Škoda ruszyła w tym roku z kopyta

BAM
aktualizacja: 16-02-2018, 17:30

Czeska Škoda Auto sprzedała w styczniu 2018 r. łącznie 103,8 tys. samochodów. To najlepszy początek roku w całej dotychczasowej historii tej firmy.

Sprzedaż w styczniu tego roku była aż o 10,7 proc. większa, niż rok wcześniej - poinformował koncern z Mladej Boleslav.

W minionym miesiącu nabywców znalazło aż 3,9 tys. aut nowej marki Karoq. Sprzedaż tego modelu zrekompensowała spadki popularności samochodów marek Octavia, Rapid, Superb oraz Yeti, których produkcja się już kończy.

Octavia, choć jej sprzedaż zmniejszyła się w zeszłym miesiącu o 4,5 proc., pozostaje jednak wciąż najpopularniejszą marką Škody. W styczniu sprzedano 35,7 tys. tych aut. Na drugim miejsce znalazła się Fabia we wzrostem sprzedaży o ponad 7 proc., a na trzecim Superb, który zanotował spadek o 8,3 proc.

Czeski koncern odnotował wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach, na których jest obecny. Największe w Rosji - o 26 proc., Turcji - o 22 proc., Europie Wschodniej (bez Rosji) - o 15 proc. oraz w Indiach - o 13,8 proc. W Europie Zachodniej, Wschodniej oraz na rodzimym rynku sprzedano o 12-13 proc. więcej Škód, niż rok wcześniej. Najsłabiej było w Chinach, gdzie sprzedaż wzrosła o ok. 5 proc.

Istniejąca od 1895 r. czeska firma Škoda od 1991 r. należy do niemieckiego koncernu Volkswagena.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BAM

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Škoda ruszyła w tym roku z kopyta