Skojarzenie nabywcy z odbiorcą to za mało

DI
opublikowano: 04-09-2012, 00:00

KOMENTARZ

OLIMPIA BRONOWICKA

Polska Federacja Rynku Nieruchomości

Działający na rynku nieruchomości specjaliści stają przed wieloma nowymi wyzwaniami. Jednym z nich jest potrzeba łączenia elementów kliku usług typowych dla rynku nieruchomości. Wielu klientów oczekuje kompleksowej obsługi i fachowego doradztwa na temat kondycji ekonomicznej, prawnej i inwestycyjnej nabywanej nieruchomości.

Coraz częściej pośrednik w obrocie nieruchomościami staje się doradcą, a nie tylko kojarzy strony transakcji. Klienci chcą korzystać z doświadczenia osoby, która wyręczy ich w czynnościach niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży — kupna, pomoże uzyskać kredyt, poleci ekipę remontową, firmę przeprowadzkową lub pomoże w znalezieniu najemcy mieszkania nabytego w celach inwestycyjnych.

PFRN w sierpniu przeprowadziła ankietę wśród pośredników w obrocie nieruchomościami zrzeszonych w lokalnych stowarzyszeniach. Dotyczyła ona oczekiwań klientów korzystających z usług pośrednictwa. Aż 95 proc. ankietowanych potwierdziło, że klienci oczekują zapewnienia kompetentnej, obiektywnej porady i profesjonalnej informacji na temat szeroko pojętej problematyki nieruchomości.

Doradztwo kredytowe lub pomoc w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości to usługi, których najczęściej oczekują klienci kupujący nieruchomości za pośrednictwem biura — tak stwierdziło 75 proc. ankietowanych. Według 57 proc. respondentów klienci zwracają się do pośredników również o przeprowadzenie analizy ich sytuacji finansowej.

Problemy z uzyskaniem kredytu lub sprzedaż jednej nieruchomości, nierzadko obciążonej kredytem walutowym, celem zakupu kolejnej to powszechne sytuacje, z którymi pośrednicy mają do czynienia na co dzień, dlatego klienci korzystający z usług pośredników chcą pomocy oraz liczą na zalecenie optymalnego rozwiązania.

Dodatkowo klienci coraz częściej liczą na polecenie sprawdzonych firm świadczących usługi remontów, przeprowadzek, projektowania i wyposażenia wnętrz czy przechowywania mebli. Uczestnicy sondy zwrócili także uwagę, że niejednokrotnie klienci zwracają się do pośredników z prośba o pomoc w organizacji procedury spadkowej, spraw związanych z podziałami i scaleniem gruntów czy uzyskaniem warunków zabudowy.

67 proc. pośredników twierdzi, że rozszerzenie usług w prowadzonych przez nich biurach nieruchomości da im przewagę konkurencyjną, jednakże według 74 proc. ankietowanych wprowadzenie nowych usług wymaga od pośredników odpowiedniego wykształcenia i ciągłego uzupełniani wiedzy. Tylko w ten sposób można zapewnić kompleksową i profesjonalną obsługę klienta.

75%

Aż taki odsetek klientów agencji pośrednictwa na rynku nieruchomości oczekuje od ich przedstawicieli pomocy w uzyskaniu kredytu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu