Słupki rosną, choć nie wszystkim

WUS
22-01-2007, 00:00

To wcale nie był zły rok dla rynku mediów. Reklamodawcy wydali w telewizji, radiu, dziennikach i czasopismach 13,8 mld zł, czyli aż o 17,8 proc. więcej niż w 2005 roku (Expert Monitor, dane cennikowe netto, bez autopromocji i indywidualnych rabatów). Najwięcej zgarnęły z tego telewizje (7,8 mld zł — wzrost o 22,5 proc.). Za nimi są gazety (2,4 mld zł — o 10,6 proc. więcej), magazyny (2,2 mld zł — wzrost o 10,3 proc.) i radio (1,4 mld zł — wzrost o 18,4 proc.).

Wzrosło czytelnictwo prasy (choć to przynajmniej w części zasługa nowego sposobu obliczeń), mimo dotykającego wielu wydawców spadku sprzedaży egzemplarzowej. Wyraźnie rośnie też znaczenie internetu, uważanego przez wielu za największego konkurenta mediów papierowych. Szczegóły na wykresach obok.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WUS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Słupki rosną, choć nie wszystkim