Smartfon poszuka tańszego piwa

MZAT
opublikowano: 26-04-2012, 00:00

Szukasz promocji? Citeam z grupy Allegro zaprzęga do pracy geolokalizację.

Niełatwo nadzorować na bieżąco internetowy biznes. Robiące w Polsce karierę od dwóch lat zakupy grupowe (w tym roku Kowalscy mają wydać na nie 0,5 mld zł) zaczynały od sprzedawania kuponów zniżkowych do restauracji, gabinetów kosmetycznych czy szkół tańca.

Szybko okazało się, że drukowanie kuponów jest passé, a smartfonowy boom na rynku wymaga pilnych zmian. Główni gracze uruchomili więc aplikacje mobilne, dzięki którym kupony zniżkowe można było kupić i ściągnąć wprost na ekran telefonu. Teraz Citeam z Grupy Allegro chce zaprząc do biznesu geolokalizację. O kuponach nie ma już mowy.

— Aplikacja Kup Blisko wyszukuje co najmniej 10-procentowe rabaty lub dodatkowe usługi, np. 2 w cenie 1. Gdy w urządzeniu mamy wbudowany GPS, program dosłownie zaprowadzi nas do tych restauracji, klubów czy gabinetów kosmetycznych, które w danym dniu oferują rabaty. Firmy mogą w ten sposób znacznie zwiększyć ruch i obroty, użytkownicy zaś — bez limitów pobierać rabaty do placówek znajdujących się w zasięgu wzroku (i smartfona), bez konieczności płacenia za kupon. Aplikacja będzie działała na iPhone’ach i Androidzie mówi Marta Krauze, dyrektor Citeamu.

— To bardzo dobry pomysł. Wszystkie firmy działające w internecie chcą teraz wejść w rozwiązania mobilne, ale większość projektów jest nieciekawa i niedopracowana. Citeam musi zbudować odpowiednio dużą bazę ofert i spopularyzować program wśród użytkowników, ale z marketingowym potencjałem Allegro za plecami nie powinien mieć z tym kłopotów — ocenia Tomasz Karwatka, prezes Divante.pl, opracowującego strategie dla e-commerce.

Citeam, który walczy o numer dwa na polskim rynku zakupów grupowych z Gruperem (liderem jest Groupon), na razie z aplikacji mobilnej nie spodziewa się kokosów.

— Na samych aplikacjach nie zarabia się w Polsce jeszcze wielkich sum — dla nas Kup Blisko to dodatek do tradycyjnego modelu zakupów grupowych, który pozwoli nam bardziej intensywnie badać rynek i upowszechniać wykorzystywanie np. smartfonów w procesie zakupowym — tłumaczy Marta Krauze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu