Smartwatch nie tylko dla aktywnych

Paulina Kostro
03-05-2016, 22:00

Firmy wciąż jeszcze badają możliwości usług z zakresu tzw. technologii ubieralnych czy internetu rzeczy.

Specjaliści zapowiadają huczne nadejście ery smartwatchy i przewidują, że w 2019 r. rynek inteligentnych zegarków wyniesie 17,5 mld USD. Wpływ na wzrost ma mieć coraz większa popularność wearables (tzw. technologii ubieralnych) jako urządzeń definiujących styl życia, dzięki czemu już w tym roku użytkowanie smartwatchy wzrośnie o 48 proc. — przewidują analitycy Gartnera. Mimo tych prognoz rynek ten jest w Polsce jeszcze bardzo mało rozwinięty.

— Smartwatche są nadal dość nowym zjawiskiem w Polsce, a wśród barier ich przyjmowania się na rynku jest m.in. brak odpowiedniej wiedzy na temat drzemiących w nich możliwości, a także wciąż jeszcze niewielkie doświadczenie firm w przygotowywaniu powiązanych aplikacji i gier. Rynek inteligentnych zegarków dopiero zaczyna się kształtować i myślę, że wkrótce Polacy docenią, że smartwatche to znacznie więcej niż tylko kolejny modny gadżet — komentuje Michał Rygiel, szef rozwoju w Deloitte Digital.

Obecnie fanami inteligentnych zegarków są najczęściej osoby aktywne — smartwatchy używają przede wszystkim jako przyrządów treningowych, które mierzą ilość spalanych kalorii, ciśnienie krwi czy puls. Krok w stronę zmieniania postrzegania tych urządzeń wykonała firma Deloitte Digital, tworząc „Digital Galaxy”, intuicyjną grę polegająca na trafieniu pociskiem w asteroidę. Internet rzeczy może już wkrótce zrewolucjonizować świat biznesu, a gadżet noszony na ręku może pomóc w sterowaniu smarturządzeniami w domu czy samochodem. Wszystko zależy od firm, które jeśli zauważą potencjał w tej innowacji, zaczną angażować się w wykorzystanie ich możliwości. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Smartwatch nie tylko dla aktywnych