Śnieżka chce wyraźnie zaistnieć w segmencie farb premium

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 28-02-2006, 15:40

Śnieżka w ciągu najbliższych lat zamierza pozycjonować swoje produkty wyżej niż dotychczas oraz wyraźnie zaistnieć z segmencie farb premium. Spółka chce też czerpać zyski z produkcji farb proszkowych dla przemysłu - poinformowali na wtorkowej konferencji prasowej przedstawicie spółki.

Śnieżka w ciągu najbliższych lat zamierza pozycjonować swoje produkty wyżej niż dotychczas oraz wyraźnie zaistnieć z segmencie farb premium. Spółka chce też czerpać zyski z produkcji farb proszkowych dla przemysłu - poinformowali na wtorkowej konferencji prasowej przedstawicie spółki.

"Dążymy do tego, by być z naszymi produktami w środkowym przedziale cenowym, w którym obecnie jeszcze nie jesteśmy" - powiedział prezes Śnieżki Piotr Mikrut.

Produkcję farb wysokomarżowych, Disney i Magnat, Śnieżka rozpoczęła w ubiegłym roku. Zdaniem prezesa, wartość tego segmentu rynku wyniosła w ubiegłym roku 130 mln zł i rocznie będzie rosnąć o co najmniej 6 proc.

Również w ubiegłym roku Śnieżka uruchomiła fabrykę farb proszkowych w Bytowie, produkujących dla przemysłu. "Spodziewam się, że w ciągu 5 lat przychody z tych produktów powinny wynieść około 10 proc. całości przychodów" - powiedział Mikrut.

W tym samym czasie Śnieżka zamierza również uzyskać pozycję lidera w krajach Europy Środkowo - Wschodniej oraz rozwijać eksport na południe i zachód Europy.

Poza Polską, spółka sprzedaje swoje wyroby głównie na Ukrainie. Jest też obecna na Białorusi, w dwóch regionach Rosji, Mołdawii, Słowacji, Rumunii i Kazachstanie. W planach na ten rok Śnieżka ma wejście do Austrii, Niemiec i być może krajów bałkańskich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane