Śnieżka ma 64,5 mln zł zysku po trzech kwartałach

opublikowano: 06-11-2018, 07:32

Śnieżka, producent farb i lakierów, zanotował po trzech kwartałach 64,5 mln zł zysku netto. To o 13,9 proc. więcej niż przed rokiem.

Przychody grupy zwiększyły się o 2,2 proc. do 484,3 mln zł, a zysk operacyjny o 15,6 mln zł do 81,3 mln zł. 

Na rynku krajowym przychody wzrosły o 3,6 proc do 375,6 mln zł.

– W porównaniu z ostatnimi latami, na rynku farb i lakierów widać było pewne ożywienie koniunktury, które przełożyło się na wyższy popyt na produkty premium oraz te ze średniej półki cenowej. Równocześnie skurczył się segment najtańszych farb. To czynniki, które wsparły wzrost naszej sprzedaży w Polsce – mówi Witold Waśko, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. ekonomicznych Śnieżki.

Spółka na początku roku podniosła ceny, żeby zrekompensować rosnące ceny surowców, w szczególności bieli tytanowej – podstawowego surowca używanego do produkcji farb.

Najważniejszym rynkiem eksportowym jest Ukraina, gdzie przychody wyniosły 61,7 mln zł.

– W minionym kwartale obserwowaliśmy kontynuację procesu odbudowy rynku farb i lakierów na Ukrainie po wcześniejszym kryzysie. Co ciekawe, również u naszych wschodnich sąsiadów stopniowo rósł popyt na farby i lakiery z wyższych segmentów cenowych – mówi Witold Waśko.

Wyższe przychody niż rok wcześniej grupa odnotowała także w Mołdawii, a niższe m.in. na Białorusi (gdzie pomimo symptomów ożywienia gospodarczego, siła nabywcza białoruskich konsumentów pozostawała niska), i w Rosji (co wynikało z ograniczenia działalności grupy na tamtejszym rynku).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Śnieżka ma 64,5 mln zł zysku po trzech kwartałach