SoftBank zakłada drugi megafundusz

opublikowano: 26-07-2019, 09:55

Japoński koncern SoftBank ogłosił utworzenie drugiego swojego mega funduszu inwestującego w firmy technologiczne rozwijające technologie sztucznej inteligencji. Wśród partnerów przedsięwzięcia są światowe tuzy.

Całkowita wartość środków, które mają być wniesione do SoftBank Vision Fund 2 przez japoński konglomerat i innych partnerów szacuje się na około 108 mld USD. 

SoftBank
Zobacz więcej

SoftBank fot. Bloomberg

Ze swojej strony SoftBank, gigant rynku telekomunikacyjnego i medialnego,  zadeklarował, że planuje przeznaczyć na fundusz 38 mld USD.

W przedsięwzięciu mają wziąć też udział tak znane światowe korporacje jak Apple, Microsoft, montażysta iPhone'ów – koncern Foxconn, Standard Chartered Bank oraz japońscy giganci finansowi Mizuho Bank, Sumitomo Mitsui Banking Corporation i MUFG Bank.

Wkład mają też wnieść National Investment Corporation of National Bank of Kazakhstan i inwestorzy z Tajwanu.

Państwowe fundusze majątkowe z Arabii Saudyjskiej i Abu Dhabi, które były głównymi podmiotami wspierającymi pierwszy Fundusz Vision na razie nie są obecne na liście inwestorów funduszu SoftBanku. Tymczasem dziennik „Wall Street Journal” poinformował powołując się swoje źródła, że Arabia Saudyjska i Abu Zabi wskazały, że prawdopodobnie będą ponownie inwestować, ale zaangażowanie Rijadu będzie mniejsze niż 45 mld USD, które inwestuje w pierwszy fundusz.

Pierwszy fundusz Softbanku znany jest z inwestowania miliardów dolarów w globalne firmy technologiczne i telekomunikacyjne. Fundusz, który dostarczył około 45 proc. stopę zwrotu partnerom po opłatach na zasadzie udziału netto, zainwestował w takie firmy jak Uber, Slack, The We Company (wcześniej znany jako WeWork), a także indyjską firmę e-commerce Flipkart.

6a41a6d8-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Podłącz się
Newsletter poświęcony internetowi, nowym technologiom, mediom społecznościowym oraz gadżetom.
ZAPISZ MNIE
Podłącz się
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter poświęcony internetowi, nowym technologiom, mediom społecznościowym oraz gadżetom.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, CNBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu